×
×

تولید مرغ با وزن استاندارد اولویت جدی امروز کشور است/ فواید مرغ «سایز» برای مصرف کنندگان

  • کد نوشته: 8274
  • ۲۵ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به ‌گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هم اندیشی که با حضور دستگاه ها و تشکل‌های مرتبط در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد در رابطه با تولید مرغ سایز اظهار کرد: مزایا و اهمیت پیاده سازی طرح مرغ […]

    تولید مرغ با وزن استاندارد اولویت جدی امروز کشور است/ فواید مرغ «سایز» برای مصرف کنندگان
  • به ‌گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هم اندیشی که با حضور دستگاه ها و تشکل‌های مرتبط در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد در رابطه با تولید مرغ سایز اظهار کرد: مزایا و اهمیت پیاده سازی طرح مرغ سایز این روزها بیشتر احساس می‌شود.

    * با تولید مرغ سایز، راندمان غذایی ۱۰ درصد بیشتر می‌شود

    وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مرغ سایز با وزن استاندارد (با وزن حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ گرم) از جنبه های مختلف بسیار ارزشمند و ضروری است. از منظر ملی با توجه به اینکه نهاده های دان مصرفی برای تولید گوشت مرغ از خارج وارد می شود، با اجرای این طرح راندمان غذایی بیش از ۱۰ درصد نسبت به شرایط فعلی بهبود می‌یابد و حداقل حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن در واردات ذرت و سویا صرفه جویی شده و از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

    رضایی همچنین اشاره کرد که از منظر تولیدکنندگان نیز بهبود راندمان غذایی، کاهش هزینه های تامین مالی سرمایه در گردش، کاهش تلفات و در کل بهبود بهره وری را به همراه دارد. هرچه دوره پرورش کوتاه تر شود، احتمال ابتلا به بیماری در مرغداری‌ها کمتر خواهد شد و مرغداران مجبور به استفاده از داروهای بیشتری نخواهند بود و به سلامت مرغ کمک بیشتری می‌کند.

    * فواید مرغ سایز برای مصرف کنندگان

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: مصرف کنندگان نیز از مزایای اجرای این طرح کاملاً بهره‌مند خواهند شد. کاهش چربی درونی لاشه و قسمت های دور ریز مرغ، طعم لذیذتر و خوشپخت بودن، سلامت بیشتر مرغ و در نهایت صرفه اقتصادی بیشتر از جمله مزایای این طرح برای خانواده ها است.

    رضایی خاطرنشان کرد: باید مشوق‌هایی را برای تولیدکنندگان مرغ‌های استاندارد در نظر بگیریم و الزامات اجرای این طرح را فراهم کنیم و در این راستا به اجرای دقیق مقررات و نظارت دامپزشکی هم نیاز داریم.

    معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای مرغ سایز در راستای منافع ملی کشور بوده و کسی با آن مخالف نخواهد بود.

    وی با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه های اختصاصی با حضور دامپزشکی و سایر دستگاه ها و به خصوص تشکل ها در معاونت تولیدات دامی به منظور عملیاتی نمودن و پیاده سازی تولید مرغ سایز، تصریح کرد: با ایجاد این کارگروه‌ها کار به صورت مشترک پیش خواهد رفت و در راستای استانداردسازی تولید ملی اقدام می کنیم.

    در ادامه این جلسه، رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط بحران‌زای تحریم باید عادت تولید مرغ درشت تغییر کند.

    علیرضا رفیعی پور خاطرنشان کرد: دامپزشکی مسئول حفظ سرمایه مرغداران و کشتارگاه‌ها و ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه است و با تمام توان این کار را عملیاتی خواهیم کرد.

    در ادامه این جلسه مدیران دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف ضمن تاکید بر اجرای این طرح ملی، نظرات خود را جهت اجرای هر چه بهتر آن ارائه دادند.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *