×
×

تکلیف ارزی ۲۰ شرکت که کالای خود را تحویل داده‌اند، مشخص کنید

  • کد نوشته: 479498
  • ۱۵ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور خواستار تخصیص مطالبات ارزی بیش از ۴۶۱ هزارتن نهاده‌های تحویل شده به نرخ ارز ترجیحی به ارزش بالغ بر ۲۶۵ میلیون یورو شدند. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنابع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور، فعالان بخش خصوصی بیش از اجرای طرح آزادسازی […]

    تکلیف ارزی ۲۰ شرکت که کالای خود را تحویل داده‌اند، مشخص کنید
  • اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور خواستار تخصیص مطالبات ارزی بیش از ۴۶۱ هزارتن نهاده‌های تحویل شده به نرخ ارز ترجیحی به ارزش بالغ بر ۲۶۵ میلیون یورو شدند.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنابع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور، فعالان بخش خصوصی بیش از اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها بیش از ۴۶۱ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۲۶۵ میلیون دلار وارد کردند.

    این اقلام بلافاصله پس از تامین و ورود به کشور با دستور وزارت جهاد کشاورزی در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفت اما با گذشت بیش از دو ماه هنوز طلب ارزی ۲۰ شرکت واردکننده کالا تامین نشده است.

    اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به منظور تامین ارز مورد نیاز این شرکت‌ها با هدف تسهیل در فرایند واردات کالای اساسی به کشور و صیانت از منافع صنفی اعضاء در مکاتباتی با رئیس قوه مجریه و معاون اول ایشان خواستار تسریع در این روند شد. همچنین حدود ۸۰ هزار تن نهاده نیز در حال حاضر به همین دلیل در شرف فساد و نابودی می‌باشد.

    در متن نامه این اتحادیه به رئیس جمهور آمده است:

    حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور
    با سلام و احترام؛

    به استحضار می‌رساند؛ حسب دستور وزارت جهاد کشاورزی و قول وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر تامین ارز به قید فوریت و در راستای همراهی کامل برای اجرای موفق و بدون نقص طرح مردمی کردن یارانه‌ها، مقدار ۴۶۱.۴۰۸ تن نهاده دامی به ارزش ۲۶۵.۲۷۳.۵۰۰ میلیون یورو از محل موجودی‌های تعداد ۲۰ شرکت در سامانه بازارگاه عرضه و بلافاصله تحویل خریداران گردیده است. متاسفانه با گذشت حدود دو ماه و با وجود پیگیری‌های مستمر انجام شده هیچ اقدامی در جهت پرداخت مطالبات شرکت‌هایی که با اعتماد به دولت شما به عنوان دولت مومن و صادق الوعده سرمایه خود را عرضه نموده‌اند، صورت نپذیرفته است.

    جناب آقای رئیس جمهور تصدیق خواهید فرمود که هر روز تاخیر در انجام تعهدات دولت و پرداخت مطالبات ارزی بخش خصوصی، خسارات جبران ناپذیر و هنگفتی در پی خواهد داشت. لذا از جنابعالی استدعا می‌شود نسبت به دستور پرداخت این بدهی دولت دستور عاجل مبذول فرمایید.

    به پیوست لیست ریز کالاهای تحویل شده و طلب ارزی هر شرکت به حضور تقدیم می‌گردد.

    همچنین در متن نامه اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز آمده است:

    جناب آقای دکتر مخبر معاون اول محترم ریاست جمهور
    با سلام و احترام؛

    ضمن ارسال یک نسخه از طومار ۲۰ شرکت بخش خصوصی در مورد تعیین تکلیف تامین ارز ترجیحی برای ۴۶۱ هزار تن نهاده تحویلی این شرکت‌ها از طریق سامانه بازارگاه و به نرخ ارز ترجیحی خواهشمند است با توجه به تاکیدات مکرر ریاست محترم جمهور در تضمین جلوگیری از هرگونه زیان احتمالی به فعالین بخش خصوصی در فرایندهایی که قبل از طرح آزاد سازی و به دستور وزارت جهاد کشاورزی تحویل گردید دستور اقدام فوری مبذول تا ضمن تقویت و اعتماد بخش خصوصی به وعده‌های دولت محترم، جریان ورود کالای اساسی به کشور نیز توسط بخش خصوصی بیش از پیش تقویت گردد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *