×
×

جای نگرانی مبنی بر نوسان قیمت برنج در بازار شب عید نیست/ نرخ هر کیلو برنج طارم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان

  • کد نوشته: 4292
  • ۱۳ بهمن ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ برنج طی سه ماه اخیر در استان های شمالی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ارقام پرمحصول در استان های شمالی ۱۰ تا ۱۱ هزار و طارم درجه یک ۱۲ […]

  • علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ برنج طی سه ماه اخیر در استان های شمالی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ارقام پرمحصول در استان های شمالی ۱۰ تا ۱۱ هزار و طارم درجه یک ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    وی افزود: با توجه به فراوانی بار موجود در کارخانه ها، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر نوسان قیمت در بازار نیست.

    اکبریان اختلاف چشمگیر قیمت برنج در استان های شمالی با بازار تهران را ناشی از ضعف نظارت دستگاه های ذی ربط اعلام کرد.

    نایب رئیس انجمن برنج مجموع تولید برنج کشور با احتساب رتون و دوباره کشت را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: براساس سرانه مصرف ۳۶ تا ۳۷ کیلوگرمی برنج ، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

    این مقام مسئول ادامه داد: با احتساب تولید داخل، حداکثر ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزارتن کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود و چنانچه میزان واردات بیش از نیاز داخل باشد، آسیب جدی به تولید وارد می شود.

    به گفته وی، با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات برنج از تشکل ها و انجمن ها انتظار می رود که مدیریت دقیقی بر واردات صورت گیرد.

    اکبریان ادامه داد: براساس آمار و ارقام مطرح شده از ابتدای سال تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شده است که باید مشخص شود که آیا از این میزان واردات خروجی داشته ایم یا خیر؟ چرا که اگر قرار باشد برنج وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد و مجددا از کشور خارج شود، بزرگترین خیانت است.

    نایب رئیس انجمن برنج در پایان با اشاره به اینکه رکود سنگینی بر بازار حاکم است، تصریح کرد: علی رغم فراوانی محصول در کارخانه های برنج خریدار چندانی وجود ندارد.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *