×
×

جلوگیری از خروج میلیون ها دلار، دستاورد تولید چای مرغوب ایرانی

  • کد نوشته: 6579
  • ۲ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • حبیب جهانساز یکشنبه در جلسه سازمان چای کشور که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، گفت: توسعه مکانیزاسیون باغات چای، اجرای طرح های اصلاح آرایش باغات در خلاف جهت شیب در اراضی شیب دار، هرس، آبیاری و عملیات به زراعی و به باغی از اهداف عالیه این سازمان است. وی افزود: تحقق این اهداف موجب ارتقای کیفیت […]

    جلوگیری از خروج میلیون ها دلار، دستاورد تولید چای مرغوب ایرانی
  • حبیب جهانساز یکشنبه در جلسه سازمان چای کشور که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، گفت: توسعه مکانیزاسیون باغات چای، اجرای طرح های اصلاح آرایش باغات در خلاف جهت شیب در اراضی شیب دار، هرس، آبیاری و عملیات به زراعی و به باغی از اهداف عالیه این سازمان است.

    وی افزود: تحقق این اهداف موجب ارتقای کیفیت برگ های خریداری شده و در نهایت موجب ارتقای کیفیت چای خشک استحصالی خواهد شد.

    جهانساز تاکید کرد: تولید محصول مرغوب و سالم چای ایرانی باعث حفظ بازار مصرف داخلی و تامین سلامت مصرف کنندگان و همچنین جلوگیری از خروج میلیون ها دلار از محل واردات چای خشک خارجی می شود.

    وی با بیان اینکه خرید تضمینی بخش کوچکی از خدمات سازمان چای کشور است، خاطرنشان کرد: پائین بودن ضریب مکانیزاسیون در صنعت چای به دلیل قرار گرفتن ۷۰ درصد باغات چای کشور در اراضی شیبدار و همچنین کم بودن قوه اسب بخارماشین های مکانیزاسیون باغات چای است.

    رئیس سازمان چای کشور افزود: با ورود ماشین های برداشت بزرگ تر و همچنین کمباین های برداشت چای که حتی در اراضی با شیب ۱۰تا ۱۲درصد می توانند با تنظیم چرخها در اختلاف ارتفاع عمل برداشت برگ سبز را به خوبی انجام دهند، مشروط بر اینکه باغات مکانیزه بوده و آمادگی ورود این تکنولوژی در باغ وجود داشته باشد.

    جهانساز تصریح کرد: می توان ضریب مکانیزاسیون باغات را افزایش داد و سازمان چای این آمادگی را دارد که حمایت های گسترده ای را از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای از شرکت های مکانیزاسیون داشته باشد.

    ایسنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *