×
×

جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس است

  • کد نوشته: 477071
  • ۲۵ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو دام سبک بره نر ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان و بره ماده ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان است. به گفته او، قیمت بالای گوشت در بازار ناشی از سودجویی […]

    جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راس است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو دام سبک بره نر ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان و بره ماده ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان است.

    به گفته او، قیمت بالای گوشت در بازار ناشی از سودجویی عوامل واسطه و تقاضای کاذب است؛ چرا که کمبودی در عرضه دام و گوشت نداریم.

    پوریان می‌گوید، با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری و اشباع گوشت پیش بینی می‌شود که تا بهار سال آینده مشکلی در عرضه نداشته باشیم و گرانی مغازه‌ها هیچ ارتباطی به دامدار ندارد.

    علی رغم‌ حجم انبوه دام در واحدهای دامداری، اما تلاطم قیمت گوشت در بازار همچنان ادامه دارد که فعالان و تولیدکنندگان، واسطه گری و دلال بازی را علت اصلی این امر می دانند.

    برآورد فعالان و تولیدکنندگان حاکی از آن است که به رغم گرانی نهاده‌ها، زایش های پاییز به ۴ میلیون راس می رسد.

    بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۱۷۰ هزار تومان، شقه گوساله ۱۴۰ هزار تومان و سردست گوساله ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است که نسبت به هفته‌های اخیر افزایش داشته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *