×
×

جولان محصولات تراریخته و دارای باقیمانده سموم در بازار /ما چگونه سرباز مونسانتو شدیم؟

  • کد نوشته: 6028
  • ۴ آبان ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس، کرم رضا محمدی از کشاورزان پیشرو در برنامه هفته دفاع مقدس گفت: از حدود ۴ میلیون نفر افرادی که به جبهه ها اعزام شدند، حدود ۲۲۰ هزار نفر شهید شدند. اما الان در کشور ما در سال، حدود ۴۰۰ هزار نفر بر اثر سکته و سرطان و بیماری‌های دستگاه گوارش از بین می‌روند. […]

    جولان محصولات تراریخته و دارای باقیمانده سموم در بازار /ما چگونه سرباز مونسانتو شدیم؟
  • به گزارش خبرگزاری فارس، کرم رضا محمدی از کشاورزان پیشرو در برنامه هفته دفاع مقدس گفت: از حدود ۴ میلیون نفر افرادی که به جبهه ها اعزام شدند، حدود ۲۲۰ هزار نفر شهید شدند. اما الان در کشور ما در سال، حدود ۴۰۰ هزار نفر بر اثر سکته و سرطان و بیماری‌های دستگاه گوارش از بین می‌روند.

    عضو هیأت بازرسی اتحادیه گلخانه‌داران کشور ادامه داد: سهم وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از مصرف کود و سم ، برای پیشگیری از این مرگ ها چیست؟ چرا ما سرباز مونسانتو (غول آمریکایی تولید محصولات تراریخته) شدیم.  چرا بی‌محابا سم و کود مصرف می شود؟ آمارها نشان می‌دهد که خاک از بین رفته است. ما محصول تولید می‌کنیم، اما استاندارد نداریم.

    این گلخانه‌دار کشور افزود: من به عنوان یک کشاورز سؤال می‌کنم که چرا مصرف کود و سم کاهش پیدا نکرده است؟ چرا استاندارد محصول سالم نداریم؟ ما سه نوع محصول بیشتر نداریم ، ارگانیک ، سالم و ناسالم. مانده نیترات ، کادمیم و سرب و سموم محصولات ما را ناسالم کرده است.

    محمدی اظهار داشت: در کشور چین برای ۱۹۰ میلیون نفر کسری مواد غذایی دارد، چرا از ما نمی‌خرد، زیرا ما محصول سالم نداریم. من دو هزار شهید را دیدم که چشمانشان باز بود. یعنی چی ؟ یعنی با چشمان باز منتظر شما هستیم. ما در مصرف کود و سم افراط کردیم و این به سلامتی مردم ما صدمه می زند و ما از چین جلوتر هستیم، اما استاندارد و سالم تولید نمی کنیم که امیدوارم برطرف شود.

     با ابتکار پایگاه بسیج شهید هوبخت وزارت جهادکشاورزی، مهرماه امسال و به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، نشستی متفاوت با حضور رزمندگان و جهادگران دوران مقدس که برخی از آنها جزو کشاورزان ، کارشناسان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شوند، برگزار شد. 

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *