×
×

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان در دست بررسی

  • کد نوشته: 476947
  • ۱۵ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جلسات کارشناسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان برگزار و پیگیری می‌شود، گفت: دولت در حال بررسی تمام جوانب این مساله است. وی اضافه کرد: نکته مهم این است که یارانه مذکور قرار نیست حذف شود بلکه جابجا می‌شود و از حوزه تولید به حوزه مصرف منتقل […]

    حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان در دست بررسی
  • سید احمد مقدسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جلسات کارشناسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان برگزار و پیگیری می‌شود، گفت: دولت در حال بررسی تمام جوانب این مساله است.

    وی اضافه کرد: نکته مهم این است که یارانه مذکور قرار نیست حذف شود بلکه جابجا می‌شود و از حوزه تولید به حوزه مصرف منتقل خواهد شد.

    این فعال صنفی تاکید کرد: دولتمردان و مسئولان در جلسات متعددی با حضور تولیدکنندگان و تجار و فعالان بخش خصوصی نظرات آنها را جویا می‌شوند و سخنان و پیشنهادات آنان را می‌شنوند و بررسی می‌کنند.

    مقدسی تصریح کرد: همه ما تشکل‌های تولیدی و تولیدکنندگان و تجار باید همکاری کامل را داشته باشیم تا اجرای طرح مذکور با کمترین تبعات و به بهترین شکل انجام شود.

    وی درباره اینکه بسیاری از کارشناسان که پیش از این موافق اجرای طرح مذکور بوده‌اند، در حال حاضر اظهار نگرانی می‌کنند، افزود: با توجه به شرایط موجود، این عده حق دارند که نگران باشند. خود ما نیز در گذشته بسیار بر اجرای این طرح تاکید داشتیم اما الان فاصله ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی زیاد شده و باید محتاطانه تر عمل کرد.

    مقدسی توضیح داد: هم اکنون قیمت هر تریلی سویا ۱۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود اما بعد از حذف ارز قیمت آن به ۵۰۰ میلیون خواهد رسید که این افزایش قیمت درباره دو قلم نهاده دیگر نیز صادق است بنابراین تولیدکننده باید توان تأمین آن را داشته باشد، الان تولیدکننده چگونه می‌تواند وجه ریالی آن را تأمین کند؟

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *