×
×

حفظ سلامت گوشت‌های بسته‌بندی در برابر ویروس کرونا

  • کد نوشته: 7537
  • ۱۱ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • مسعود رسولی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئئینی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کنترل قیمت‌ها در عرضه گوشت بسته بندی خبر داد و اظهار کرد: طبق کنترل و نظارت‌های دولتی که خصوصا از طریق سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان […]

    حفظ سلامت گوشت‌های بسته‌بندی در برابر ویروس کرونا
  • مسعود رسولی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئئینی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کنترل قیمت‌ها در عرضه گوشت بسته بندی خبر داد و اظهار کرد: طبق کنترل و نظارت‌های دولتی که خصوصا از طریق سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های بسته بندی انجام شده است در شرایط فعلی انواع  گوشت گوسفندی با قیمت مناسب عرضه می‌شود.

    او تشریح کرد: در حال حاضر ران ۱۱۹ هزار تومان و سر دست ۱۱۸ هزار تومان و نیم شقه ران ۱۰۰ هزار و ۷۰۰ تومان و نیم شقه دست ۹۹ هزار و ۷۰۰ تومان در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف سازمان میادین میوه و تره بار به دست مصرف کنندگان  می‌رسد.

    رسولی با تاکید بر شرایط بهداشتی مناسبی که برای تهیه این مواد خوراکی فراهم می‌شود بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون گزارشی در خصوص اینکه دام آلوده به ویروس کرونا شده باشد نداریم؛ گوشت فقط می‌تواند در صورت برخورد فیزیکی با دست یا سطوح آلوده ویروس را منتقل کرده و به عبارتی ناقل بیماری باشد. توصیه می‌شود مردم فقط گوشت و مرغ بسته بندی شده شناسنامه دار مصرف کنند.


    بیشتر بخوانید: قاچاق دام بهانه‌ای برای گران فروشی؛ کمبودی در عرضه گوشت نداریم


    دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئئینی کشور ادامه داد: محصولات شناسنامه دار از زمانی که دام زنده است، تا زمانی که به سطح  فروشگاه عرضه می‌رسد زیر نظر دکتر دامپزشک نظارت می‌شود و این موضوع می‌تواند تضمینی بر سلامت این محصولات باشد.

    او تاکید کرد: شرکت‌های بسته بندی با اصول شستشو و ضدعفونی آشنایی کامل دارند؛ محصولات عرضه شده توسط آن‌ها خام و بدون فرآیند پخت یا اتوکلار یا پاستوریزاسیون و … هستند و مواد افزودنی ونگه دارنده ندارد، از طرفی بسته‌های مواد پروتئینی باید  حداقل برای سه روز به صورت تازه در فروشگاه‌ها ماندگاری داشته باشد. این موضوع باعث شده است تا شرکت‌های عرضه کننده مواد پروتئینی بسته بندی همیشه  کارگران و سطوح را  ضدعفونی کنند تا  وجود مواد اضافی منجر به تسریع فرایند فساد و از بین رفتن تازگی محصولات نشود.

    رسولی تاکید کرد: علی رغم حساسیت‌های زیادی که در تهیه و توزیع مواد پروتئینی بسته بندی در کشور وجود دارد،با شیوع بیماری کرونا، کنترل‌ها و ضدعفونی‌ها بسیار بیشتر شده است تا مردم کشورمان از سلامت گوشت‌های خریداری شده اطمینان داشته باشند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: اهم اخبار

    نویسنده: سارا اشتیاقی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *