×
×

حمایت دولت از کشت داخلی دانه های روغنی

  • کد نوشته: 481282
  • ۳ بهمن ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، جدول شماره ۹ بودجه ۱۴۰۲ در بخش برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۲ برای حمایت از کشت دانه‌های روغنی مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. ۷۰ میلیارد تومان این مبلغ از محل هزینه‌ای است که دولت می‌پردازد و […]

    حمایت دولت از کشت داخلی دانه های روغنی
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، جدول شماره ۹ بودجه ۱۴۰۲ در بخش برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۲ برای حمایت از کشت دانه‌های روغنی مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. ۷۰ میلیارد تومان این مبلغ از محل هزینه‌ای است که دولت می‌پردازد و ۸۰ میلیارد تومان از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تأمین خواهد شد.

    در حال حاضر تولید انواع روغن در کشور ۹۵ درصد وابستگی ارزی دارد به دلیل واردات دانه‌های روغنی که در داخل کشت نمی‌شود. پیشنهاد انجمن صنفی روغن نباتی کشور برای کاهش این وابستگی کاشت درخت پالم در جنوب کشور است؛ زیرا میوه پالم شبیه خرما بوده و در مناطق گرمسیری و استان‌های جنوبی کشور قابل کشت است.

    در ادامه ردیف مربوطه جدول شماره ۹ در ارتباط با برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال ۱۴۰۲ می‌آید. اعداد در جدول به میلیون ریال است.

    حمایت دولت از کشت داخلی دانه های روغنی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *