×
×

خبری از اختصاص ارز یارانه ای به واردات روغن زیتون نیست/قیمت هر شیشه روغن زیتون ۹۰ هزار تومان

  • کد نوشته: 3679
  • ۳ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت اختصاص ارز یارانه ای به واردات روغن زیتون اظهار کرد: علی رغم پیگیری های صورت گرفته مبنی بر اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات روغن زیتون ، اما تاکنون این امرصورت نگرفته  چرا […]

  • نادر جلالت عضو شورای ملی زیتون در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت اختصاص ارز یارانه ای به واردات روغن زیتون اظهار کرد: علی رغم پیگیری های صورت گرفته مبنی بر اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات روغن زیتون ، اما تاکنون این امرصورت نگرفته  چرا که موضوع از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی است.

    وی افزود: با توجه به آنکه تمامی هزینه های تولید با ارز آزاد پرداخت می شود، از این رو حمایت از باغدار داخلی یک ضرورت به شمار می رود.

    جلالت با اشاره به اینکه سالانه ۳ تا ۴ هزار تن روغن زیتون در داخل تولید می شود، بیان کرد:  روغن زیتون داخل ۱۰ تا ۱۵ درصد باید بالاتر از روغن وارداتی خریداری شود تا باغداران متضرر نشوند.

    عضو شورای ملی زیتون درباره آخرین وضعیت قیمت روغن زیتون گفت: هم اکنون هر شیشه روغن زیتون بالای ۹۰ هزار تومان در بازار توزیع می شود که این امر در کاهش مصرف تاثیر بسزایی داشته است.

    وی مجموع تولید زیتون را ۸۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه مقداری زیتون کنسروی از سال گذشته روی دست تولیدکنندگان باقی مانده است، از این رو پیش بینی می شود که ۳ تا ۴ هزارتن از این میزان به سمت روغنی شدن برود.

    جلالت در پایان نسبت به شیوع آفت مگس زیتون خبر داد و گفت: اگرچه آفت مگس زیتون در برخی باغات رویت شده است، اما هم اکنون نمی توان اظهار نظری درباره میزان خسارت باغات داشت.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *