×
×

خرید برگ سبز چای از ۷۴ هزارتن فراتر رفت/پرداخت ۶۶ درصد مطالبات چایکاران

  • کد نوشته: 2861
  • ۲ مرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: براساس آخرین آماربیش از ۷۴ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است. وی از پرداخت ۶۶ درصدی مطالبات چایکاران […]

  • حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: براساس آخرین آماربیش از ۷۴ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

    وی از پرداخت ۶۶ درصدی مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تا کنون ۱۰۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از مطالبات به حساب چایکاران واریز شده است.

    جهان ساز با بیان اینکه بهای چین اول برگ سبز چای به طور کامل با چایکاران تسویه حساب شده است،افزود: با توجه به نگاه خاص دولت به حمایت از تولید داخل و برنامه ریزی سازمان مدیریت انتظار می رود که تخصیص اعتبار به موقع انجام شود تا بتوانیم به مرور مطالبات چایکاران را پرداخت کنیم.

    رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه برداشت چین دوم برگ سبز چای طی چند روز آینده به پایان خواهد رسید، بیان کرد: تا کنون میزان برداشت برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از شرایط اقلیمی،خشکسالی و سرمای دیررس بهاره ۵ تا ۶ درصد کاهش داشته است که انتظار می رود این میزان در صورت وقوع بارش های مناسب در چین سوم بهره برداری جبران شود.

    وی در پایان با بیان اینکه ۱۵۱ کارخانه چای سازی مشغول خرید برگ سبز چای هستند، تصریح کرد: تا کنون ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن چای خشک از این میزان برگ سبز خریداری شده استحصال شده است و پیش بینی می شود این میزان تا پایان فصل به ۲۵ هزارتن برسد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *