×
×

خوداتکایی بیش از ۹۰ درصدی کشور در بخش ماشین‌آلات کشاورزی

  • کد نوشته: 475323
  • ۸ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، «کامبیز عباسی» افزود: در طی ۱۰ سال اخیر و با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزارمیلیارد تومانی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، یک جهش تاریخی بی‌سابقه را تجربه کردیم.   رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهارداشت: یکی از رویکردهای اساسی، اهمیت دادن به برگزاری نمایشگاه ها […]

    خوداتکایی بیش از ۹۰ درصدی کشور در بخش ماشین‌آلات کشاورزی
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، «کامبیز عباسی» افزود: در طی ۱۰ سال اخیر و با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزارمیلیارد تومانی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی، یک جهش تاریخی بی‌سابقه را تجربه کردیم.  

    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی اظهارداشت: یکی از رویکردهای اساسی، اهمیت دادن به برگزاری نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه کشاورزی آیفارم در سطح کشور بود،  چنانچه این نوع نمایشگاه ها در کشور، رشد و توسعه خوبی دارند.

    وی با اشاره به این مهم که به واسطه توسعه این نمایشگاه ها توانسته ایم فناوری های نوین را به عرصه تولید محصولات کشاورزی وارد کنیم ادامه داد:  از جمله اهداف و رسالت های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ارتقاء کمی و کیفی تولید محصولات و ماشین های کشاورزی است که با معرفی فناوری ها به بخش مکانیزاسیون، بالغ بر ۳۵ درصد از افزایش تولید به واسطه حضور ماشین در عرصه مزارع کشور اتفاق افتاده است.

    عباسی گفت: در طی ۱۰ سال اخیر در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی و اهمیت بخشیدن به این بخش یک جهش تاریخی  بی سابقه را تجربه کردیم، به ‌طوری‌که در مکانیزاسیون کشاورزی بیش از ۲۰ هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت پذیرفت که این امر موجب توسعه کمی وکیفی، ارتقاء شاخص های مکانیزاسیون و همچنین رونق فعالیت های بخش تولید ماشین ها و ادوات کشاورزی گشته است.

    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کشاورزی می تواند این فضا را مهیا کند که ما با ماشین ها و ادوات کشاورزی نوین، لوازم و تجهیزات آبیاری و نهاده های اثرگذار در تولید آشنا شویم، اظهارداشت: نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم که در تاریخ ۱۱ تا  ۱۴ آبان ماه برگزار می شود با پتانسیل ها و ظرفیت های بالا و مناسبی که دارد، شرایط مناسبی برای به نمایش گذاردن توانمندی های بخش کشاورزی دارد.

    در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به‌طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به‌تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

    خط نخست اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۹۳، خط سوم به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴، خط اعتباری چهارم به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵، خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ  ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال ۹۸  به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و در سال ۹۹ خط اعتباری هشتم به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *