×
×

خوزستان تامین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور است

  • کد نوشته: 482642
  • ۳ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • سید رحمت الله پریچهر در بازدید از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت ثبت خرید تضمینی گندم در سامانه سیفا (سامانه خرید تضمینی گندم) قرار گرفت و در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خرید تضمینی گندم و بازرگانی از جمله مهمترین فرآیندهای این سامانه محسوب می‌شود. به گزارش […]

    خوزستان تامین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور است
  • سید رحمت الله پریچهر در بازدید از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت ثبت خرید تضمینی گندم در سامانه سیفا (سامانه خرید تضمینی گندم) قرار گرفت و در حاشیه این بازدید اظهار کرد: خرید تضمینی گندم و بازرگانی از جمله مهمترین فرآیندهای این سامانه محسوب می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، وی در ادامه به روند ثبت اطلاعات در این سامانه اشاره و بیان کرد: کار این سامانه با ثبت اطلاعات کشاورز از سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی آغاز شده و پس از مشخص شدن نوع محصول، می‌توان اطلاعاتی از جمله پیش بینی میزان محصول، میزان و تاریخ تحویل و اطلاعات ارسال شده به بانک را در این سامانه مشاهده کرد.

    خوزستان همچنان رکورددار تولید و خرید گندم در کشور

    پریچهر گفت: تحویل گندم برداشت شده از مزارع استان به مراکز دولتی با استقبال بی نظیر کشاورزان عزیز مواجه شده است و به لطف خداوند، همت کشاورزان، محققین مراکز تحقیقاتی استان و تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران این عرصه کار خرید تضمینی گندم در استان همچنان ادامه دارد.

    وی بیان کرد: رکورد خرید گندم در استان نسبت به سنوات قبل شکسته شده است و همچنان پیشتاز تولید و خرید گندم هستیم و خوزستان تامین کننده گندم ۱۲ میلیون نفر در کشور است.

    پریچهر اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۰۹ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است و این روند همچنان ادامه دارد.

    واریز ۱۹۵ میلیارد تومان به صورت علی الحساب به حساب کلزاکاران

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ۱۹۵ میلیارد تومان به صورت علی الحساب به حساب کلزاکاران استان واریز شده است، گفت: با پیگیری های انجام شده تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان نیز از طریق بانک عامل (کشاورزی) به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

    وی همچنین با اشاره به راه اندازی باشگاه گندم یاران در استان تصریح کرد: این باشگاه به همت سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت هماهنگی ترویج سازمان راه اندازی شده است و کشاورزان با عملکرد بالای ۷ تن در هکتار عضو این باشگاه خواهند شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *