×
×

راهکار جدید دولت برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه کنجاله سویا و ذرت

  • کد نوشته: 2378
  • ۲۸ فروردین ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • مراسم تودیع و تکریم حسن رکنی، معاون سابق امور دام وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونت امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد و جمعی از نماینده های اتحادیه های دام و خوراک دام بعدازظهر دوشنبه در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. در این مراسم محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی […]

    راهکار جدید دولت برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه کنجاله سویا و ذرت
  • مراسم تودیع و تکریم حسن رکنی، معاون سابق امور دام وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونت امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد و جمعی از نماینده های اتحادیه های دام و خوراک دام بعدازظهر دوشنبه در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

    در این مراسم محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت” سهم بالایی از تولید و ارزش افزوده را بخش دام به خود اختصاص داده است و در مورد مسائل ارز و دلار و قیمت نهاده‌های دامی می‌توان گفت نهاده‌ها کالاهای اساسی در بخش کشاورزی هستند که عمده واردات ذرت و کنجاله سویا را به خود اختصاص می‌دهند که حساسیت بالایی برای مسئولان عالی رتبه دارند.

    وی افزود: در خصوص این مشکل راهکارهایی را تعبیه کرده‌ایم تا از افزایش نرخ ارز برای واردات جلوگیری کنیم و کالاهای وارداتی از نرخ ارز و بالارفتن آن متاثر نشوند.

    حجتی با اشاره به افزایش روزافزون قیمت جهانی کنجاله سویا و ذرت در بازارهای جهانی در حال افزایش افزود” این افزایش یک مرتبه قیمت دلار هم تأثیر گذاشت که مشکلاتی را در فرآیند تولید ایجاد می کرد و تصمیم گرفته شد که روشی را دنبال کنیم تا تضمین واردات داشته باشیم و قرار شد این مسئله بین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در درون خود این سازمان‌ها حل شود و وارد کننده ها از افزایش ارز تاثیر نپذیرند.

    وی این را هم گفت که دولت تصمیم گرفت نرخ ارز بر وارد کننده تأثیر نگذارد و وارد کننده‌ای نمی‌تواند بگوید باید ببینند نرخ ارز چه می‌شود تا محصول خود را گرانتر بفروشد.
    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *