×
×

رشد ۶ درصدی تولید برگ سبز چای/۸۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

  • کد نوشته: 3486
  • ۹ آبان ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • حبیب جهان ساز، رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت برگ سبز چای به پایان رسیده است، اظهار کرد: امسال ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران سراسر کشور خریداری شده […]

  • حبیب جهان ساز، رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت برگ سبز چای به پایان رسیده است، اظهار کرد: امسال ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران سراسر کشور خریداری شده است.

    وی از پرداخت ۸۷ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۹۲ میلیارد تومان از مجموع بهای برگ سبز چای خریداری شده پرداخت و مابقی مطالبات تا هفته آینده با چایکاران تسویه حساب خواهد شد.

    جهان ساز مصرف سالانه چای خشک کشور را ۱۰۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به تولید ۲۵ هزارتن چای خشک، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

     

    به گفته این مقام مسئول ۳۹ هزار و ۹۸۳ تن برگ سبز تولیدی معادل ۳۵ درصد درجه یک و ۷۲ هزار و ۷۵۳ تن معادل ۶۵ درصد درجه دو است.

    وی ادامه داد: باوجود خسارت سرمازدگی بهاره و خشکسالی، تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

    رئیس سازمان چای در پایان  تصریح کرد: فروش اکثر چای تولیدی کارخانه ها بیانگر کیفیت مطلوب چای ایرانی در سال جاری است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *