×
×

رشد ۸ درصدی خرید تضمینی گندم

  • کد نوشته: 9101
  • ۱ مرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان از […]

    رشد ۸ درصدی خرید تضمینی گندم
  • اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده است.

    اسفندیاری پور از رشد ۸ درصدی خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و  افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که امیدواریم سازمان هدفمندی یارانه ها و بانک‌ها منابع لازم را تامین کنند تا کشاورزان نقدینگی لازم برای تامین نهاده‌ها را داشته باشند.

    متوسط قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم ۲ هزار و ۵۲۴ تومان است

    مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی متوسط قیمت خرید هر کیلو گندم را ۲ هزار و ۵۲۴ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به کیفیت بالای گندم تولیدی، قیمت خرید تا حدی افزایش یافته است.

    او با بیان اینکه برداشت گندم از استان‌های غرب و شمال غرب در حال انجام است، گفت: هم اکنون گندم از استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی و لرستان در حال انجام است.



    مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با توجه به آغاز کشت تدریجی گندم از دهه سوم شهریور انتظار می‌رود مطالبات گندمکاران به موقع پرداخت شود تا کشاورزان مشکلی در خرید نهاده مورد نیاز نداشته باشند.

    او در پایان درباره جزئیات قیمت خرید تضمینی گندم تصریح کرد: مطابق قانون خرید تضمینی، وزارت جهاد کشاورزی نرخ پیشنهادی خود را تا پایان تیر ماه به شورای اقتصاد اعلام کرده است و هم اکنون نمی‌توان اظهار نظری راجع به قیمت خرید تضمینی گندم داشت.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *