×
×

روزانه ۶۰۰ تن مرغ مازاد بر نیاز بازار عرضه می شود

  • کد نوشته: 478899
  • ۴ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران‌جوان ، حبیب اسداله نژاد گفت: با توجه به افزایش تولید و انباشت مرغ در واحدهای مرغداری، مرغ کمتر از نرخ مصوب در عمده فروشی و خرده فروشی عرضه می شود. به گفته او، مازاد تولید ناشی از کاهش مصرف نیست، بلکه […]

    روزانه ۶۰۰ تن مرغ مازاد بر نیاز بازار عرضه می شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران‌جوان ، حبیب اسداله نژاد گفت: با توجه به افزایش تولید و انباشت مرغ در واحدهای مرغداری، مرغ کمتر از نرخ مصوب در عمده فروشی و خرده فروشی عرضه می شود.

    به گفته او، مازاد تولید ناشی از کاهش مصرف نیست، بلکه به رغم هشدارهای مکرر  تولید بدون برنامه ریزی منجر به حجم بالای مرغ بیش از نیاز کشور شده است.

    اسداله نژاد می گوید، روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در سطح کشور عرضه می شود، در حالی که نیاز کشور ۷ هزار تا ۷ هزار و ۱۰۰ تن است که انتظار می رود پشتیبانی امور دام با سرعت عمل بیشتری اقدام به جمع آوری مرغ مازاد کند.

    مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در شرایط کنونی مرغ مازاد یکی از مشکلات حذف ارز ترجیحی است، اما به واسطه افزایش ۲.۵ برابری هزینه های تولید، تامین نقدینگی یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان است.

    بنابر آمار اعلامی اتحادیه مرغداران، در فروردین امسال ۱۳۳ میلیون قطعه و اردیبهشت ۱۲۸ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، در حالی که سال قبل میزان جوجه ریزی در فروردین ۱۱۲ میلیون قطعه و اردیبهشت ۱۱۳ میلیون قطعه بوده که همین امر منجر به حجم انبوه مرغ و مازاد تولید روی دست مرغداران شده است.

    دیروز ۲۵۰ هزار تن انواع نهاده های دامی با احتساب ارز نیما در سامانه بارگذاری شد که با این وجود مرغداران ۵ تا ۶ برابر قبل نیازمند نقدینگی هستند چرا که قیمت مصوب  هر کیلو ذرت از یک هزار و ۹۰۰ به ۱۲ هزار تومان و کنجاله سویا از ۳ هزار و ۴۰۰ به ۱۷ هزار تومان افزایش یافته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *