×
×

زیان یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ / صادرات روند متعادلی به خود گرفته است

  • کد نوشته: 5309
  • ۱۵ مرداد ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بهبود قیمت تخم مرغ نسبت به هفته‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که با نرخ واقعی خود همچنان فاصله […]

  • رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بهبود قیمت تخم مرغ نسبت به هفته‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که با نرخ واقعی خود همچنان فاصله دارد.

    وی افزود: ستاد تنظیم بازار، قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرده که این امر بیانگر زیان حداقل یک هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.

    ترکاشوند با اشاره به اینکه صادرات روند متعادلی به خود گرفته است، بیان کرد: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن صادرات به صورت قانونی به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

    مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: در ۴۰ روز گذشته با همکاری پشتیبانی امور دام حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن تخم مرغ مازاد مرغداران را به عنوان ذخیره چرخشی برای توزیع در زمان ازدیاد تقاضا از بازار جمع آوری کردیم که این امر تا حدودی بر کاهش زیان مرغدار اثر گذاشت. حال در نظر داریم این طرح را برای رسیدن قیمت تخم مرغ به نرخ قابل قبول ادامه دهیم.

    وی تولید روزانه تخم مرغ را ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل حدود ۳۰۰ تن تخم مرغ مازاد بر نیاز بازار است که همین امر بر کاهش قیمت بر بازار دامن می‌زند.

    به گفته ترکاشوند، در شرایطی که تولید بالاست، قیمت تخم مرغ باید بر مبنای نرخ مصوب، احتساب هزینه حمل و نقل و سود ۲۳ درصدی عمده فروشی و خرده فروشی و نوع بسته بندی و شیوه عرضه در خرده فروشی عرضه شود.

    مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: مدتی است که کمبودی در تامین سهمیه‌های ابلاغی ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب وجود ندارد.

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *