×
×

سرمازدگی محصولات کشاورزی در تربت‌ حیدریه را به پنج درصد کاهش داد

  • کد نوشته: 7074
  • ۷ بهمن ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا عباس پور مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه گفت: با آغاز فصل بارش زمستانی در سال زراعی پیش بینی می‌شود از مجموع ۲۰ هزار و ۲۰۷ هکتار اراضی سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی، محصولات تولیدی این شهرستان به واسطه سرمازدگی پنج درصد کاهش یابد. او ادامه داد: […]

  • به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا عباس پور مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه گفت: با آغاز فصل بارش زمستانی در سال زراعی پیش بینی می‌شود از مجموع ۲۰ هزار و ۲۰۷ هکتار اراضی سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی، محصولات تولیدی این شهرستان به واسطه سرمازدگی پنج درصد کاهش یابد.

    او ادامه داد: ارزش ریالی این میزان خسارت ۱۷۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال  است تنها ۲۴ درصد از مجموع اراضی کشاورزی تربت‌ حیدریه زیر پوشش بیمه هستند و احتمال افزایش میزان خسارت هم وجود دارد.

    مدیر جهاد کشاورزی تربت‌ حیدریه گفت:سالیانه ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور و آبزیان در تربت حیدریه تولید می‌شود که این رقم معادل حدود هفت درصد مجموع تولیدات خراسان رضوی است.

    عباس پور افزود: مجموع تولیدات بخش کشاورزی تربت‌حیدریه ۳۴۵ هزار تن شامل انواع محصولات زراعی و باغی و ۷۵ هزار تن هم شامل محصولات دامی است  مهمترین محصولات بخش زراعی این شهرستان گندم، جو، سیب زمینی، چقندر قند و مهمترین محصولات باغی نیز زعفران، آلو، سیب و بادام است.
    او تصریح کرد : در عین حال به دلیل بارش‌های بسیار خوب، در سال آینده با افزایش سطح زیر کشت و به ویژه در بخش کشت دیم مواجه خواهیم بود که این امر نوید بخش سال زراعی خوبی برای کشاورزان خواهد بود.

    رضا صفایی  رئیس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه هم در این باره گفت:  میزان بارندگی در سال زراعی ۹۹-۹۸ تا امروز ۱۴۱.۸ میلیمتر بود و این در حالی است که در مدت مشابه پارسال در چنین روزی فقط ۸۲.۱ میلیمتر بارش زمستانی در این شهرستان به ثبت رسیده بود.
    او ادامه داد: میانگین دوره آماری مشابه ۸۴.۸ میلیمتر بارندگی بوده است بر این اساس نسبت به پارسال ۷۳ درصد و نسبت به دوره آماری مشابه ۶۷ درصد افزایش بارندگی داشته ایم.
    مهمترین محصولات زراعی و باغی منطقه تربت‌حیدریه گندم، جو، زعفران، پسته، سیب‌زمینی و چغندرقند است و این شهرستان در تولید محصولاتی، چون زعفران، توت، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، بادام، زردآلو و آلو رتبه‌های اول تا سوم استان را داراست.  

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سروبس خبری: کشاورزی و باغبانی

    نویسنده: سارااشتیاقی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *