×
×

سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان به ٣٣۶ هکتار رسید

  • کد نوشته: 476799
  • ۶ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • امان‌اله طوقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم اینک  ٩٠ درصد از فضای گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان زیر کشت محصولاتی نظیر گوجه فرنگی، خیار،  بادمجان، توت فرنگی، فلفل، کدو و سبزیجات برگی است.وی ادامه داد: ٧٠ درصد تولید محصولات گلخانه‌ای استان گوجه‌فرنگی و خیار است.   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کل تولید محصولات […]

    سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان به ٣٣۶ هکتار رسید
  • امان‌اله طوقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم اینک  ٩٠ درصد از فضای گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان زیر کشت محصولاتی نظیر گوجه فرنگی، خیار،  بادمجان، توت فرنگی، فلفل، کدو و سبزیجات برگی است.
    وی ادامه داد: ٧٠ درصد تولید محصولات گلخانه‌ای استان گوجه‌فرنگی و خیار است.   
    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کل تولید محصولات گلخانه‌ای استان بیش از ۶٣ هزار تن است که بخشی از آن به خارج کشور صادر می شود.

    طوقی به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به چالش کمبود آب تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

    کشت گلخانه‌ای با صرفه ترین و کم آب‌ترین نوع کشت در کشور و جهان است و می‌تواند سوددهی خوبی داشته باشد.
    شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان به ویژه ۲ شهرستان بندری چابهار و کنارک با توجه به همجواری با آب‌های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارند.
    دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت‌های گلخانه‌ای و سایر محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری را فراهم کرده است.
    از سوی دیگر دسترسی مناسب چابهار به بازارهای جهانی بهترین شرایط را برای ساخت گلخانه و تولید محصولات کشاورزی به وجود آورده است و می‌توان علاوه بر تأمین نیاز بازار مصرف داخلی از طریق بندر شهید بهشتی محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *