×
×

صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد/ تجار اقدام کنند

  • کد نوشته: 477904
  • ۱۵ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگار مهر، صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه که در آذر ماه ممنوع شد و سر و صدای زیادی نیز به پا کرد از دیروز از سر گرفته شده است. بنابر اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این ممنوعیت ربطی به باقی مانده سموم نداشته و […]

    صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد/ تجار اقدام کنند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگار مهر، صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه که در آذر ماه ممنوع شد و سر و صدای زیادی نیز به پا کرد از دیروز از سر گرفته شده است. بنابر اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این ممنوعیت ربطی به باقی مانده سموم نداشته و سموم مورد استفاده در تولید این محصولات در کشور روسیه ثبت نشده بود.

    در همین راستا شاهپور علایی مقدم، رئیس حفظ نباتات در مورد ماجرای فلفل دلمه‌های عودت شده از روسیه گفته بود: روسیه نامه‌ای فرستاد که ۴ سم آفت و علف‌کشی که در کشور ما بین باغداران و کشاورزان استفاده می‌شود در آنجا ثبت نشده است و این دلیل برگشت خوردن فلفل‌های صادراتی بوده و هیچ‌گونه باقیمانده سمی وجود نداشته است.

    وی اضافه کرده بود: این سموم در اتحادیه اروپا هم استفاده می‌شود برای اینکه ماده موثره خوبی دارد و هزینه‌های تولید را پایین می‌آورد و به جای اینکه کشاورز سه بار برای کنترل بیماری سمپاشی کند یکبار سمپاشی می‌کند.

    در ۳۰ بهمن امسال محمدمهدی برومندی، معاون وزیر جهاد کشاورزی از سفر هیأت روسی به ایران در هفته جاری خبر داد و گفت: هیأت روسی برای بازدید از مراکز تولید فلفل دلمه‌ای دوشنبه شب وارد ایران می‌شوند.

    وی گفت: ما چهار روز میزبان هیأت روسی هستیم و آنها برای بازدید از مراکز تولید، بسته بندی و آزمایشگاه‌های مرجع به ایران سفر می‌کنند.

    برومندی ادامه داد: روس‌ها علاوه بر تهران از شهرهای اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی نیز بازدید خواهند کرد.

    وی اضافه کرد: امیدواریم بعد از این دیدار صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه از سر گرفته شود.

    براین اساس سه روز قبل وزارت جهاد کشاورزی طی اطلاعیه‌ای علام کرد صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به روسیه از شنبه ۱۴ اسفند رسماً از سر گرفته می‌شود.

    صادرکنندگان ۵ محصول کشاورزی به روسیه باید برگه آنالیز داشته باشند

    در همین راستا شاهپور علایی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت که از دیروز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر کسانی که در روسیه بازار و قراردادی در این زمینه دارند می‌توانند نسبت به ثبت سفارش و فروش محصولات خود اقدام کنند.

    علایی مقدم تصریح کرد که صادرکنندگان برای صادرات ۵ محصول بادمجان، فلفل دلمه‌ای، سیب درختی، گوجه فرنگی و خیار به روسیه باید از آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو برگه آنالیز دریافت کنند و بدون این برگه امکان صادرات برای آنان وجود ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *