×
×

ضرورت بکارگیری نماد زعفران بر روی سفال گناباد

  • کد نوشته: 4675
  • ۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، محمد طهماسبی امروز در آئین رونمایی از ثبت جهانی نظام زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات در روستای سنو این شهرستان اظهار کرد: هر ۱۰۰۰ متر گلخانه ۲۵ میلیون تومان درآمدزایی دارد و اگر روی تغذیه خاک کار شود این میزان افزایش می‌یابد که فرصت‌های خوبی برای شهرستان‌هاست. وی ادامه داد: ۵,۰۰۰ […]

  • به گزارش ایسنا، محمد طهماسبی امروز در آئین رونمایی از ثبت جهانی نظام زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات در روستای سنو این شهرستان اظهار کرد: هر ۱۰۰۰ متر گلخانه ۲۵ میلیون تومان درآمدزایی دارد و اگر روی تغذیه خاک کار شود این میزان افزایش می‌یابد که فرصت‌های خوبی برای شهرستان‌هاست.

    وی ادامه داد: ۵,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات گلخانه‌ای، برش استانی برای گلخانه‌ها خواهد بود و سهم هر استان پرداخت خواهد شد که زمینه خوبی برای اشتغال ایجاد می‌کند.

    در ادامه علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: ثبت جهانی زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات ثمره نگهداشت شما مردم از میراث نیاکانتان است.

    وی افزود: روستای سنو باید در همه جای کشور در خاطره‌ها بماند پس باید کاری متفاوت انجام داد؛ به عنوان مثال یارانه خود را در اختیار دولت قرار دهید و ما هم معادل آن را در اختیار شما برای توانمندسازی روستا قرار می‌دهیم و مزایای آن به افراد روستا برمی‌گردد.

    استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری این برند به این است که از آن استفاده شود، آن هم تا زمانی که کسی در این روستا بیکار نباشد.

    همچنین حمید بنایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: ایجاد و استقرار دبیرخانه دائمی نظام زراعت زعفران مبتنی بر قنات در روستای سنو از درخواست‌های مردم گناباد است.

    وی افزود: ثبت جهانی به تنهایی کفایت نمی‌کند و بحث برند سازی نیز باید برای زعفران گناباد صورت گرفته و توسعه زنجیره‌ای باید صورت گیرد.

    رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان کرد: توجه به بهره‌وری زعفران یکی از نکاتی است که دانشگاه‌های ما در آن باید ورود کنند تا دسترنج کشاورزان افزایش داشته باشد.
    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *