×
×

قیمت جدید لبنیات این هفته ابلاغ می شود

  • کد نوشته: 4896
  • ۱۹ خرداد ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش احتمالی قیمت لبنیات در بازار خبر داد و گفت: براساس افزایش هزینه‌های تولید، نرخ پیشنهادی ما نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش است. حال باید منتظر ماند و دید که سازمان حمایت […]

  • رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش احتمالی قیمت لبنیات در بازار خبر داد و گفت: براساس افزایش هزینه‌های تولید، نرخ پیشنهادی ما نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش است. حال باید منتظر ماند و دید که سازمان حمایت چه نرخی را اعمال خواهد کرد.

    وی افزود: سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، آنالیز قیمت تمام شده شیر خام و لبنیات را براساس هزینه‌های جدید تعیین و قیمت را به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است تا این ستاد پس از بررسی‌های نهایی نرخ‌های جدید را اعلام کند.

    باکری با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات لبنی به تصویب ستاد تنظیم بازار رسیده است، بیان کرد: نرخ‌های جدید لبنیات دوشنبه و حداکثر سه شنبه این هفته ابلاغ می‌شود که براساس آن کارخانه‌های لبنی می‌توانند تولیدات جدید خود را با نرخ‌های ابلاغی جدید به بازار عرضه کنند.

     

    دبیر انجمن صنایع لبنی درباره اینکه آیا با وجود کاهش سرانه مصرف، قدرت خرید مردم در نرخ‌های جدید محصولات لبنی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: قدرت خرید مردم با تعیین نرخ برای فرآورده‌های لبنی شدنی نیست و تنها دولت باید درآمد خانوار را بر حسب هزینه‌ها افزایش دهد.

    وی با اشاره به اینکه بنده اطلاعی از نرخ جدید شیر خام ندارم، گفت: هزینه‌های سربار تولید در بخش‌های حمل و نقل، حقوق و دستمزد و انرژی خود را نشان داده است که بدون در نظر گرفتن افزایش احتمالی نرخ شیر خام ۱۴ درصد بر روی قیمت تمام شده تاثیر گذاشته است.

    باکری درباره اینکه آیا امکان افزایش نرخ شیر خام بنا به درخواست دامداران به مرز ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو شیرخام با نرخ ۲ هزار و ۳۵۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود و افزایش مجدد بنا به ارسال دفاتر قیمت تمام شده دامداران به سازمان حمایت اتفاق می‌افتد.

    دبیر انجمن صنایع لبنی در پایان تصریح کرد: اگر کالایی در بازار کشش نداشته باشد، کارخانه‌های لبنی به سبب افت فروش افزایش نرخ را در آن محصول اعمال نخواهند کرد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *