×
×

قیمت قزل آلا سر مزرعه به ۵۰ هزار تومان رسید

  • کد نوشته: 478352
  • ۲۷ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آرش نبی زاده گفت: با توجه به کاهش مصرف ماهی در ۶ ماه نخست سال و نبود تقاضا در بازار فروردین و اردیبهشت، قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه  ۵ تا ۶ هزار تومان کاهش یافته و به ۵۰ […]

    قیمت قزل آلا سر مزرعه به ۵۰ هزار تومان رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، آرش نبی زاده گفت: با توجه به کاهش مصرف ماهی در ۶ ماه نخست سال و نبود تقاضا در بازار فروردین و اردیبهشت، قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه  ۵ تا ۶ هزار تومان کاهش یافته و به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

    بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا در خرده فروشی ها ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان بوده که نسبت به ایام پایانی سال تفاوتی نداشته، درحالیکه قیمت سرمزرعه کاهش داشته است.

    مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با توجه به افزایش جهانی غلات در پی جنگ روسیه و اوکراین، نگرانی هایی در خصوص تامین نهاده ها وجود دارد چرا که طی ۲ تا ۳ ماه آینده با کمبود روبرو می شویم.

    به گفته نبی زاده با توجه به شرایط خشکسالی و نبود بازار پیش بینی می شود که تولید قزل آلا کاهش معناداری داشته باشد.

    آمارها حاکی از‌ آن است که سال گذشته با افت ۲۵ هزارتنی تولید به ۱۱۵هزار تن رسید که امسال به سبب شرایط خشکسالی و مشکلات تامین نهاده برآورد می شود که تولید باز هم کاهش یابد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *