×
×

قیمت هر کیلو مرغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

  • کد نوشته: 9034
  • ۲۸ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ نسبت به روزهای اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در […]

    قیمت هر کیلو مرغ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ نسبت به روزهای اخیر در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    وی در واکنش به عرضه مرغ با نرخ های بالاتر در خرده فروشی ها بیان کرد: با توجه به عرضه مرغ با نرخ ۲۰ هزار تومان در بازار، مسئولان ذی ربط باید بر فاکتورهای خرید نظارت کنند تا اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

    حجت ادامه داد: با وجود افزایش هزینه های تولید و تامین بخش عمده نهاده مورد نیاز از بازار آزاد، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار وجود ندارد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید، عرضه مرغ با نرخ ستاد تنظیم بازار منجر به زیان مرغداران می شود که با این وجود امکان استمرار تولید وجود ندارد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از تاخیر در توزیع نهاده های دامی بیان کرد: اکثر شرکت های فروشنده نهاده های دامی به جز پشتیبانی امور دام در ارسال بار عملکرد مناسبی ندارند که تمامی این عوامل منجر به افزایش هزینه های تولید می شود.

    حجت با اشاره به اختلاف ۳ برابری قیمت کنجاله سویا نسبت قیمت کنجاله سویا نسبت به نرخ مصوب بیان کرد: با توجه به تامین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز مرغداران با نرخ مصوب، حداقل ۳ هزار تومان بر هزینه تمام شده تولید افزایش می یابد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عرضه مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان اصرار می ورزند، ستاد تنظیم بازار باید از ابزارهای کنترلی بر فروش نهاده ها استفاده کند چرا که مرغداران در پایان خط تولید قرار دارند و در زمانیکه مرغ هایشان به سن عرضه می رسد، امکان نگهداری در سالن ها وجود ندارد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت نهاده ها همچنان ۲ نرخی است، اظهار کرد: کنجاله سویا با نرخ ۷ هزار تومان و ذرت ۲ هزار و ۶۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار سیاه به وفور موجود است، درحالیکه نهاده به میزان کافی با نرخ مصوب نیست.

    به گفته حجت، علی رغم بهبود شرایط توزیع نهاده با نرخ مصوب، کماکان کمبود داریم که امیدواریم با اتخاذ برخی تدابیر روند توزیع نهاده با نرخ مصوب تسریع شود.

    وی با انتقاد از جهش چشمگیر قیمت ریز مغذی ها در بازار گفت: قیمت ریز مغذی ها همچون متیونین و لیزین و سایر مکمل ها نسبت به مدت مشابه سال قبل چندبرابری رشد داشته که تمامی این عوامل منجر به افزایش هزینه های تولید شده است.

    حجت افزود: با پیگیری مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عملکرد واردکنندگان نهاده های دامی این امکان وجود دارد که ۱۰۰ درصد نهاده با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شود، در غیراین صورت به سبب ۲ نرخی بودن قیمت ذرت و کنجاله سویا، تعدادی از مرغداران از گردونه تولید خارج خواهند شد.

    وی متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را بالای ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان شدید هزینه های تولید، نرخ مصوب به هیچ عنوان قابل قبول نیست‌.

    به گفته حجت، با وجود انکه ۴۰ تا ۵۰ درصد نهاده هاق دامی از کانال دولت و مابقی بازار آزاد تامین می شود، به همین خاطر عرضه با نرخ های مصوب بیانگر استمرار زیان ۴ ماهه اخیر مرغداران است، در حالیکه اگر مسئولان دولتی از نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان حمایت کنند، تولیدکننده با اطمینان خاطر بیشتری به تولید ادامه می دهد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ گفت: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان با افتخار می پذیرند چرا که تولیدکنندگان به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت نیستند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : گوناگون


    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *