×
×

قیمت کنونی مرغ با هزینه تمام شده تولید همخوانی ندارد/ نرخ واقعی هر کیلو مرغ ۱۱ هزار تومان

  • کد نوشته: 3233
  • ۱ مهر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از روند کاهشی قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: از دو هفته گذشته که قیمت مرغ در بازار با روند کاهشی روبه‌رو شد، مرغداران در معرض زیان هستند چرا که قیمت کنونی با هزینه […]

  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از روند کاهشی قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: از دو هفته گذشته که قیمت مرغ در بازار با روند کاهشی روبه‌رو شد، مرغداران در معرض زیان هستند چرا که قیمت کنونی با هزینه تمام شده همخوانی ندارد.

    حجت، نرخ هر کیلو ذرت را ۱۳۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های بالای تولید، قیمت کنونی مرغ با نرخ واقعی خود حداقل هزار تومان اختلاف دارد و با استمرار این روند، آسیب جدی به تولید وارد می‌شود.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: نبود نقدینگی لازم و افزایش هزینه‌های تولید موجب شده تا مرغداران انگیزه خود برای تولید را از دست دهند و در صورت تداوم این امر کشور از لحاظ تأمین مرغ مورد نیاز با مشکلاتی مواجه می‌شود.

    این مقام مسئول، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده را ۱۰ هزار و ۸۰۰ تا ۱۱ هزار تومان اعلام کرد.

    عضو اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه تولید مرغ سایز، نجات بخش این صنعت است، تصریح کرد: اگر به سمت و سویی حرکت کنیم که مرغ گرم تولیدی با کیفیت مناسبی در بازار عرضه شود، مرغداران با اطمینان بیشتری می‌توانند به تولید خود ادامه دهند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *