×
×

مرغ‌هایی که شوق پرواز دارند و به گفته‌های مسؤولان اعتنا نمی‌کنند!

  • کد نوشته: 4414
  • ۱۵ اسفند ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز وسفید هر دو هم بالا می‌روند، گوشت قرمز که بحث جدای دارد، چون وارد کننده بوده و هستیم. اما مرغ چرا؟ مسئولان همواره گفته‌اند بیش از ۲ میلیون تن تولید مرغ داریم و صادر کننده هم هستیم. قیمت مرغ در بازار تهران به […]

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز وسفید هر دو هم بالا می‌روند، گوشت قرمز که بحث جدای دارد، چون وارد کننده بوده و هستیم. اما مرغ چرا؟ مسئولان همواره گفته‌اند بیش از ۲ میلیون تن تولید مرغ داریم و صادر کننده هم هستیم.

    قیمت مرغ در بازار تهران به کیلویی ۱۵ هزار تومان رسیده است، در حالی وزیر جهاد کشاورزی معتقد است: «قیمت نباید بیش از ۱۱۵۰۰ تومان باشد وکسی حق ندارد مرغ را بیش از کیلویی ۱۱۵۰۰ تومان در بازار بفروشد.»

    قیمت ۱۱۵۰۰ تومان را ستاد تنظیم بازار تعیین و ابلاغ کرده بود اما بازار هیچوقت این قیمت را ندید که هیچ؛ ۲ هزار تومان هم از زمان ابلاغ این قیمت افزایش یافته است، کسی هم نپرسید چرا؟ ظاهرا اینجا فقط مصوبه‌ها و قوانین تصویب و ابلاغ می‌شود و کسی برای اجرای آن نظارت ندارد.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران هم با تاکید بر اینکه هیچ تولید وتوزیع کننده حق ندارد مواد مایحتاج عمومی را غیر از قیمت واقعی آن به فروش برساند، گفت: فروش مرغ بالاتر از قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار مازندران ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

    الان مسئولان به فکر افتاده‌اند که با واردات قیمت مرغ را پایین بیاورند؛ حالا اینکه آمارهای فضایی تولید که قبلا گفته می شد را با این واردات چطور می‌توان کنار هم گذاشت قابل تامل است، اما قرار است ۳۰ هزار تن مرغ وارد کشور شود.

    معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین المللی دستاوردهای ۴۰ ساله بخش کشاورزی گفت: «مجوز واردات ۳۰ هزار تن مرغ صادر شده است.»

    رضایی درباره افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: با توجه به شرایط خوب تولید و توزیع قیمت این کالا از دو روز پیش روند کاهشی به خود گرفته است.

    این مسئول درباره اینکه این چطور یکباره از صادرکننده مرغ تبدیل به وارد کننده شدیم و یا از کدام کشورها قرار است وارد شود چیزی نگفت و بر خلاف آنچه که پیش‌بینی کرده بود کاهش قیمتی رخ نداد.

    *گوشت قرمز کیلویی ۹۶ هزار تومان

    گوشت قرمز هم همچنان مسیر رشد و ترقی قیمت را پله پله می‌پیماید و قصد پایین آمدن ندارد، در منطقه ۱۹ تهران قیمت ران و دست گوشت گوساله ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رود که این قیمت نسبت به چند روز گذشته بازهم افزایشی است.

    معما این است که بیش از دو برابر نیاز کشور گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده با این هدف که قیمت پایین بیاید اما قیمت‌ها همچنان بالا میرود؛ این معما را باید المپادی‌های ریاضی فیزیک حل کنند. بعد در کنار این، مسئله دیگری را حل کنند که میلیون‌ها دلار مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومان با ارز نیمایی یا آزاد کجا رفت؟

    *ماهی تیلاپیا کیلویی ۵۷ هزار تومان

    حالا یک المپیادی دیگر هم محاسبات ماهی را انجام دهد که چرا قیمت ماهی تیلاپیا در کمتر از ۳ ماه نزدیک به ۱۰۰ درصد رشد کرده است، اصلا چرا تیلاپیای وارداتی باید بخوریم؟ این همه قزل‌آلا و ماهی‌های درشت و ریز خوشمزه خلیج فارس و خزر و عمان مگر ماهی نیستند؟

    اگر کسی اطلاعات بیشتری از این تیلاپیای همه‌چیزخوار! داشته باشد قزل‌آلا ، شیر و حلوای خزر خودمان را رها نمی‌کند که تیلاپیای وارداتی بخورد تا این همه ارز زبان بسته را به جیب خارجی‌ها بریزیم.

    انتهای پیام/ب

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *