×
×

مسئولیت دولت در تامین عادلانه و شفاف مواد اولیه تولیدکنندگان

  • کد نوشته: 2858
  • ۲ مرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش سرویس بازار ایسنا، مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل گروه صنایع غذایی گل‌ها با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شد با توجه به رکود حاکم بر بازار و نوسان نرخ‌های ارز و جهش‌هایی که داشتیم استقبال چندانی از نمایشگاه اگروفود نشود، اظهار کرد: خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و استقبال مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه خوب بود و […]

    مسئولیت دولت در تامین عادلانه و شفاف مواد اولیه تولیدکنندگان
  • به گزارش سرویس بازار ایسنا، مهدی کریمی تفرشی مدیرعامل گروه صنایع غذایی گل‌ها با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شد با توجه به رکود حاکم بر بازار و نوسان نرخ‌های ارز و جهش‌هایی که داشتیم استقبال چندانی از نمایشگاه اگروفود نشود، اظهار کرد: خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و استقبال مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه خوب بود و بسیاری از برندهای خوب و مطرح صنایع غذایی امسال هم در نمایشگاه حضور داشتند.

    کریمی تفرشی با تاکید بر اینکه دولت باید نگاه حمایتی خود را از تولید بیشتر کند و به صورت عملیاتی و به دور از شعارزدگی در کنار تولیدکنندگان باشد، تصریح کرد: تولیدکنندگان چندماه اخیر برای تهیه مواد اولیه خود مشکلات فراوانی داشته‌اند و مخصوصا دسترسی به مواداولیه ظروف صنایع غذایی که توسط پتروشیمی‌ها تامین می‌شود، با مشکل مواجه بوده است.

    رییس هیات‌مدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی افزود: این مشکل کارخانه‌های مختلف از جمله سس، آبلیمو، نوشابه‌ها و آب معدنی‌ها و ادویه‌جات و… را تحت تاثیر قرار داد و توان تولید آنها را کاهش داد.

    دولت اعلام کرده است که برنامه‌هایی برای حل این مشکلات دارد و مواد اولیه را به صورت مطلوب به دست تولیدکنندگان خواهد رساند امیدواریم این وعده به صورت عادلانه و شفاف محقق شود و دولت با توجه به آمارهای مستند تولید این مواد اولیه را برای تولیدکنندگان تامین کند و در تخصیص مواد اولیه تنها به اسم و رسم برندها اکتفا نشود.

    عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان با بیان اینکه صنایع غذایی خصوصی‌ترین بخش صنعت کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: می‌توان گفت تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری به بخش خصوصی در این صنعت به صورت ملموسی قابل مشاهده است. خصوصیت دیگر صنایع غذایی این است که جزو مایحتاج اساسی مردم هستند و تقاضای آنها چندان تحت تاثیر تحولات تحریم و رکود قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل آسیبی که به این صنایع وارد می‌شود نسبت به صنایع دیگر کمتر است.

    کریمی تفرشی افزود: ما امیدواریم روند تصاعدی افزایش نرخ ارز با برنامه‌ریزی صحیح دولت متوقف شود و ثبات به بازار ارز بازگردد. چند روز اخیر التهابات بازار ارز تا حدودی کاهش داشته و قیمت‌ها از تب و تاب افتاده‌اند و این روند قطعا باید ادامه پیدا کند و روند کاهشی ارز را شاهد باشیم. اگر روند افزایش نرخ ارز تا یکی دو ماه دیگر به صورت افسارگسیخته پیش برود آسیب هایی به صنعت کشور وارد می شود که غیرقابل جبران است.

    مدیرعامل گروه صنایع غذایی گل‌ها با تاکید بر اهمیت تولید صادرات محور در صنایع غذایی افزود: کالای ایران در کشور دیگر به عنوان سرباز صلح ما عمل می‌کند و مقاصد اقتصادی و حتی سیاسی کشور ما را به پیش می‌برد. صادرات علاوه بر اینکه رونق تولید و اشتغال و ارز آوری برای کشور دارد، از بعد سیاسی هم می‌تواند تحریم را برای تحریم کننده، پرهزینه کند و اگر دولت می‌خواهد این امتیازات به کشور ما تعلق بگیرد باید با تسهیل قوانین و پرداخت تسهیلات و تسریع در مقررات و فرآیندهای گمرکی و بروکراسی از صادرات حمایت کند.

    صنایع غذایی گل‌ها حدود ۸۰ سال سابقه فعالیت دارد و یکی از متنوع‌ترین سبد محصولات را در اختیار دارد. این برند، استانداردها، گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های متعدد از سازمان‌ها و مراجع نظارتی و تعیین کیفیت ایرانی و بین‌المللی کسب کرده است. به علاوه، صنایع غذایی گل‌ها در راستای ارتقای صنعت بسته‌بندی که جزو لاینفک و مهم صنایع غذایی است گام‌های مهمی برداشته و در اشتغالزایی هم با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰۰ نفر در سراسر کشور، به این امر خطیر همت گماشته است.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *