×
×

مشکلی در توزیع آرد وجود ندارد/ نارضایتی مردم از کیفیت نان تولیدی

  • کد نوشته: 4687
  • ۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکلی در توزیع آرد وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به رفع مشکلات سامانه جامع آرد و نان، کارخانه‌های آردسازی به موقع آرد را در اختیار واحد‌ها قرار می‌دهند. وی از […]

  • محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مشکلی در توزیع آرد وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به رفع مشکلات سامانه جامع آرد و نان، کارخانه‌های آردسازی به موقع آرد را در اختیار واحد‌ها قرار می‌دهند.

    وی از افزایش قیمت آرد خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ۳۵ درصدی هزینه‌های کارگری، کارخانه‌های آردسازی به دنبال آن هستند تا نرخ آرد را حدود ۱۰ درصد افزایش دهند که در صورت تحقق این موضوع به طبع باید این افزایش در بخش نان صورت گیرد.

    کرمی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نظیر بیمه و کارگری و غیره واحد‌های نانوایی باید نرخ پیشنهادی خود را به دولت اعلام کند تا براساس آن مسئولان دولتی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند چرا که قیمت گذاری نان در بخش دولتی بر عهده دولت است.

     

    رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم با انتقاد از ثبات قیمت نان در ۴ سال اخیر بیان کرد: سال گذشته مرکز وزارت بازرگانی استان تهران طی بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسید که نرخ نان به سبب افزایش هزینه‌های تولید و ثبات قیمت در ۴ سال اخیر باید ۳۵ درصد افزایش یابد که در مقابل دولت اجازه این افزایش نرخ را نداد.

    به گفته وی، با توجه به ثبات نرخ نان در سال‌های گذشته از دولت انتظار می‌رود که مطابق هزینه‌های تولید مجوز افزایش قیمت نان را صادر کند تا اجحافی در حق نانوایان صورت نگیرد.

    کرمی با اشاره به اینکه نانوایان با مشکلات متعددی در امر تولید روبرو هستند، بیان کرد: با توجه به ثبات نرخ نان در سال‌های اخیر، نانوایان برای جبران هزینه‌های تولید چاره‌ای جز کاهش وزن خمیر ندارند که این امر در کیفیت نهایی محصول تاثیر گذار است.

    رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش کیفیت نان و نارضایتی مردم از بی کیفیتی نان‌های تولیدی انتظار می‌رود که دولت هر چه سریع‌تر نرخ جدید نان را مطابق با هزینه‌های تولید اعلام کند تا نانوایان برای جبران هزینه‌های خود مجبور به کاهش کیفیت نباشند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *