×
×

منظم شدن قیمت میوه‌ و صیفی‌ با قیمت‌گذاری و صدور فاکتور در مبداء

  • کد نوشته: 8661
  • ۲۱ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا قیمت میوه‌ها و صیفی‌جات با کیفیت یکسان در مغازه‌های مختلف، متفاوت است، گفت: به دلیل اینکه در میدان میوه و تره بار مرکزی زمان مشخصی برای خرید میوه و صیفی برای اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی وجود ندارد و اعضای اتحادیه ما یک […]

    منظم شدن قیمت میوه‌ و صیفی‌ با قیمت‌گذاری و صدور فاکتور در مبداء
  • اسدالله کارگر در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا قیمت میوه‌ها و صیفی‌جات با کیفیت یکسان در مغازه‌های مختلف، متفاوت است، گفت: به دلیل اینکه در میدان میوه و تره بار مرکزی زمان مشخصی برای خرید میوه و صیفی برای اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی وجود ندارد و اعضای اتحادیه ما یک جنس را در ساعات مختلف با قیمت‌های متفاوت از میدان تهیه کنند و همین امر باعث تفاوت قیمت می‌شود. از طرفی طولانی بودن ساعت کار میدان مرکزی باعث می‌شود واسطه‌گران از فرصت استفاده کنند و اقلام را چندین برابر قیمت بفروشند.

    وی با بیان اینکه اختلاف قیمتی که در سطح شهر در  واحدهای خرد مشاهده می‌شود، از سوی میدان مرکزی تحمیل می‌شود، گفت: در میدان میوه و تره بار مرکزی هیچ ثبات قیمتی وجود ندارد و ملاک عرضه و تقاضاست. بارها پیشنهاد دادیم که برای ساماندهی قیمت‌ها، ساعت مشخصی برای خرید اختصاص داده شود تا دست واسطه‌گران در این بین کوتاه شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با تاکید بر اینکه بحث گرانفروشی در خرده فروشی‌ها مطرح نیست و این گرانفروشی مربوط به مبدا است، گفت: همه اقلام در خرده‌فروشی ها باید دارای فاکتور خرید باشند و سود آن نیز مشخص شود. چنانچه در هر مغازه فاکتور خرید با قیمتی که برروی اقلام درج کرده، متفاوت باشد، با آن واحد برخورد خواهد شد و اگر مشتریان نیز احساس کردند قیمت میوه و کیفیت آن تناسبی باهم ندارد، می‌توانند با سامانه ۱۲۴ یا با شماره ۵۵۶۶۲۳۸۰ که مختص اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی است، تماس گرفته و گرانفروشی را اطلاع دهند.

    ایسنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *