×
×

نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۹۸ هزار تومان رسید

  • کد نوشته: 4769
  • ۱۶ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • حسن شکوهی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ تا ۹۸ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود که نسبت به روز‌های اخیر […]

  • حسن شکوهی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار گوشت قرمز اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۷ تا ۹۸ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود که نسبت به روز‌های اخیر نوسانی نداشته است.

    وی با بیان اینکه خروج دام از مرز‌های کشور تا حدی کنترل شده است، افزود: در حال حاضر قاچاق دام به میزانی نیست که بتواند بر قیمت گوشت در بازار داخل تاثیر گذار باشد.

    شکوهی با اشاره به اینکه خبری از توزیع گوشت وارداتی به واحد‌های صنفی نیست، بیان کرد: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما به واردات، قیمت هر کیلو لاشه وارداتی به بالای ۸۰ هزار تومان رسیده است.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت در ماه رمضان را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه گوشت‌های وارداتی و رکود حاکم بر بازار بعید است که قیمت گوشت در بازار نوسانی نداشته باشد.

    وی نرخ هر کیلو دام زنده در میادین را ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و رویش علف در مراتع و جنگل‌ها و افزایش تولید و زایش بره‌ها پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت گوشت در بازار ادامه دارد.

    شکوهی با اشاره به اینکه واردات کماکان سابق در حال انجام است، بیان کرد: البته توزیع گوشت‌های وارداتی همانند قبل گسترده نیست و تنها از طریق فروشگاه‌ها و میادین انجام می‌شود.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری در پایان کاهش قدرت خرید خانوار را دلیل اصلی افت قیمت گوشت در هفته‌های اخیر دانست و تصریح کرد: با توزیع مجدد گوشت‌های وارداتی به واحد‌های صنفی پیش بینی می‌شود که روند نزولی قیمت گوشت در بازار همچنان استمرار یابد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *