×
×

“نقشه راه” غذای سالم با کمک بازیگران صنعت غذا تدوین شود

  • کد نوشته: 6338
  • ۶ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • مصطفی قانعی با بیان این که هدف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار محصولات سالم است و برای همین موضوع، شبکه محصول سالم را توسعه دادیم، گفت: در حال حاضر اسناد بالادستی برای توسعه غذای سالم مشخص است. باید مسیر توسعه و نقشه راه نیز مشخص شود. به گفته […]

    “نقشه راه” غذای سالم با کمک بازیگران صنعت غذا تدوین شود
  • مصطفی قانعی با بیان این که هدف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار محصولات سالم است و برای همین موضوع، شبکه محصول سالم را توسعه دادیم، گفت: در حال حاضر اسناد بالادستی برای توسعه غذای سالم مشخص است. باید مسیر توسعه و نقشه راه نیز مشخص شود.

    به گفته دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باید تولید و مصرف محصولات ارگانیک در کشور مورد توجه قرار گیرد و این کالا از قالب یک کالای لوکس برای ثروتمندان خارج شود و در اختیار همه قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: در تدوین نقشه راه محصولات ارگانیک علاوه بر موضوع سلامت افراد جامعه باید موارد دیگری مانند اشتغال، معیشت مردم، میزان تولید و صادرات هم در نظر گرفته شود.

    بنا به گفته قانعی، گردش مالی غذا ۲۰۰ هزار میلیارد در سال است. در حالی که گردش مالی دارو ۱۰ درصد آن هم نیست. اما ستاد در زمینه دارو موفق عمل کرده است که برای غذا نیز باید مشابه آن عمل کرد.

    دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ستاد در صورت ایجاد زیر ساخت لازم توسط انجمن توسعه و ترویج محصولات کشاورزی ارگانیک، قادر به ایجاد کشش بازار برای محصولات ارگانیک است.

    وی اظهار کرد: رونق انجمن ارگانیک و محصولات ارگانیک موجب توسعه کودهای زیستی، زیست مهارگرها و محصولات کشت بافتی برای دستیابی به ۳ درصد بازار جهانی خواهد شد.

    قانعی خاطرنشان کرد: در تولید محصولات ارگانیک باید ساز و کاری داشته باشیم که تولید این محصولات از تقلباتی که در بازار هست، در امان بماند.

    ایسنا

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *