×
×

نقش سازمان خصوصی سازی در واگذاری مجتمع گوشت اردبیل

  • کد نوشته: 7184
  • ۱۶ بهمن ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین مسائل حاشیه‌ای مربوط به مجتمع گوشت اردبیل زمانی جرقه زد که برخی مطالب و ادعا‌ها درباره واگذاری غیر قانونی این شرکت مطرح شد، علیرضا بیگی یکی از نمایندگان تبریز در این زمینه مدعی شد که علی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در آن […]

    نقش سازمان خصوصی سازی در واگذاری مجتمع گوشت اردبیل
  • به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین مسائل حاشیه‌ای مربوط به مجتمع گوشت اردبیل زمانی جرقه زد که برخی مطالب و ادعا‌ها درباره واگذاری غیر قانونی این شرکت مطرح شد، علیرضا بیگی یکی از نمایندگان تبریز در این زمینه مدعی شد که علی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در آن زمان خود همزمان عرضه کننده و خریدار مجتمع گوشت اردبیل بوده است.

    همزمان با این موضوع مسائل دیگری نیز از سوی دادستان انقلاب و عمومی مرکز استان اردبیل و نیز پوری حسینی رییس سابق سازمان خصوصی سازی مطرح شد که بر ابهام مسائل مربوط به مجتمع گوشت اردبیل افزود.

    مجتمع صنعتی گوشت اردبیل بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی به بانک ملی دارد که باید تعیین تکلیف شده و تمامی بدهی‌ها تسویه شود. با وجود گذشت مدت زمان طولانی، خریداران این مجتمع از زمان واگذاری تاکنون بدهی خود را به بانک ملی پرداخت نکرده اند. این مجتمع به قیمت حدود ۴۰ میلیارد ریال واگذار شده بود، اما در حال حاضر ارزشی بیش از هزار میلیارد ریال دارد.


    بیشتر بخوانید: شرایط واگذاری پرسپولیس استقلال مهیا نیست


    مجتمع صنعتی گوشت اردبیل یکی از کشتارگاه‌های مدرن و از ظرفیت‌های فوق العاده این استان در زمینه کشتار صنعتی دام و تهیه مواد پروتئینی همچون سوسیس و کالباس بود که در سال ۸۵ به بخش خصوصی واگذار شده است.

    مجتمع گوشت اردبیل ربطی به خصوصی سازی ندارد

    علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط فعلی مجتمع گوشت اردبیل و نیشکر هفت تپه اظهار کرد: واگذاری مجتمع گوشت اردبیل مدت‌ها پیش از طریق بانک ملی انجام شد و هیچ ارتباطی با سازمان خصوصی سازی ندارد.

    با بازداشت رئیس سابق سازمان خصوصی سازی و همچنین گذشت زمان، همچنان عاقبت این مجتمع بزرگ در هاله ای از ابهام است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    نویسنده: سارا اشتیاقی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *