×
×

نوسان قیمت اقلام میوه و صیفی در بازار/ علت گرانی برخی اقلام‌ چیست؟

  • کد نوشته: 477060
  • ۲۳ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  کارگر گفت: علی رغم فراوانی میوه و نبود تقاضا، بازار در رکود به سر می‌برد. قیمت کنونی هر کیلو سیب ۷ تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال ۶ تا ۱۰ هزار تومان، نارنگی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، خرمالو ۲۵ تا […]

    نوسان قیمت اقلام میوه و صیفی در بازار/ علت گرانی برخی اقلام‌ چیست؟
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان –  کارگر گفت: علی رغم فراوانی میوه و نبود تقاضا، بازار در رکود به سر می‌برد. قیمت کنونی هر کیلو سیب ۷ تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال ۶ تا ۱۰ هزار تومان، نارنگی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، خرمالو ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، لیموشیرین ۲۰ هزار تومان، کیوی ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان و انار ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران می‌گوید، با توجه به سیل اخیر در استان فارس، بندرعباس و بندربوشهر قیمت اقلامی همچون لوبیا سبز، کدو، بادمجان، خیار، گوجه فرنگی و لیموشیرین ۷ تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.

    نام محصولقیمت هر کیلو در میدان 
    سیب۷ تا ۱۵ هزار تومان
    پرتقال۶ تا ۱۰ هزار تومان
    نارنگی۲۰ تا ۲۵ هزار تومان
    خرمالو۲۵ تا ۳۰ هزار تومان
    لیموشیرین۲۰ هزار تومان
    کیوی۱۲ تا ۲۵ هزار تومان
    انار۲۵ تا ۳۰ هزار تومان

    به گفته او هزینه بالای گلخانه و تولید کم، علت گرانی توت فرنگی در بازار است. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تولید توت فرنگی توسط صنایع شیرینی خریداری می‌شود که محدودیت میزان تولید علت اصلی گرانی است. در حال حاضر قیمت اکثر اقلام ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش داشته که پیش بینی می شود کسادی و رکود بازار تا شب عید ادامه یابد.

    گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت کنونی هر کیلو سیب ۱۳ تا ۲۵ هزار تومان، لیموشیرین ۲۷ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال ۱۳ تا ۳۵ هزار تومان، کیوی ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان، نارنگی ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، انار ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، موز ۲۵ تا ۳۴ هزار تومان و خیار ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان است.

    قیمت هر کیلو لوبیا سبز در میدان ۲۵ هزار تومان، بادمجان ۱۲ هزار تومان و گوجه فرنگی ۱۰ هزار تومان است.

    نام محصولقیمت هر کیلو
    سیب۱۳ تا ۲۵ هزار تومان
    لیموشیرین۲۷ تا ۳۵ هزار تومان
    پرتقال۱۳ تا ۳۵ هزار تومان
    کیوی۲۰ تا ۲۸ هزار تومان
    نارنگی۲۵ تا ۳۵ هزار تومان
    انار۳۰ تا ۴۰ هزار تومان
    موز۲۵ تا ۳۴ هزار تومان
    خیار۱۳ تا ۱۸ هزار تومان
    لوبیا سبز۲۵ هزار تومان
    بادمجان۱۲ هزار تومان
    گوجه فرنگی۱۰ هزار تومان

    در روزهای گذشته، بسیاری از فعالان بازار از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت برخی اقلام همچون لیموشیرین، بادمجان، گوجه سبز، خیار، گوجه فرنگی و لیموشیرین ناشی از سیل اخیر خبر دادند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *