×
×

نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار/تولید مرکبات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت

  • کد نوشته: 6193
  • ۲۱ آبان ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ازافزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: طی ماه‌های اخیر، قیمت گوجه فرنگی به سبب فراوانی تولید بسیار ناچیز بود که در هفته‌های گذشته به نرخ واقعی خود رسیده است. وی […]

    نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار/تولید مرکبات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت
  • اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ازافزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: طی ماه‌های اخیر، قیمت گوجه فرنگی به سبب فراوانی تولید بسیار ناچیز بود که در هفته‌های گذشته به نرخ واقعی خود رسیده است.

    وی نرخ کنونی هر کیلو گوجه فرنگی را ۳ تا ۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به پایان فصل برداشت گوجه فرنگی دوره شهری و کاهش عرضه در برابر تقاضا، قیمت گوجه فرنگی در هفته‌های گذشته در میدان مرکزی میوه و تره بار با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

    کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز وجود ندارد، بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو انار ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال ناول جنوب ۷ تا ۱۰ هزار تومان، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار تومان، خرمالو کرج ۶ تا ۱۰ هزار تومان، کیوی ۵ تا ۹ هزار تومان، لیموشیرین ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب گلاب پاییزه ۳ تا ۷ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۶ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی انشو ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و نارنگی تخم ژاپنی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: هر کیلو انگور بی دانه زرد قرمز با نرخ ۹ تا ۱۶ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۵ تا ۱۱ هزار تومان، انگور مهری ۳ تا ۵ هزار تومان، خیار گلخانه ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار بوته‌ای ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، گلابی بیروتی ۹ تا ۱۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۰ تا ۲۱ هزار تومان، موز ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان، هلو انجیری ۴ تا ۹ هزار تومان، هلو هسته جدا ۴ تا ۸ هزار تومان، پسته تازه ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

    وی قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۲ تا ۴ هزار تومان، گلخانه ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز قرمز ۲ تا ۳ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، سیب زمینی ۲ تا ۴ هزار تومان، سیب زمینی ترشی ۲ تا ۴ هزار تومان، سیر خشک ۷ تا ۱۳ هزار تومان، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، فلفل تند ریز ۴ تا ۸ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و فلفل شیرین ۵ تا ۱۰ هزار تومان است.



    کارگر با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۳ تا ۴ هزار تومان، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم یک هزار تا ۳ هزار تومان، گوجه زیتونی فله ۵ تا ۸ هزار تومان، لوبیا سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموترش سنگی ۳ تا ۶ هزار تومان، لیموترش میناب ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

    وی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان و سبزی خوردن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

    کارگر با اشاره به دلایل گرانی قیمت خیار در بازار گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش عرضه، قیمت هر کیلو خیار نسبت به هفته‌های گذشته یک هزار تومان در بازار افزایش یافته است.

    رئیس اتحادیه میوه و سبز تهران با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی به سبب ازدیاد عرضه در ماه‌های اخیر کاذب بود، افزود: با توجه به سردی هوا، بارش برف و باران، افزایش هزینه‌های حمل محصول و کاهش عرضه در برابر تقاضا، قیمت گوجه فرنگی به نرخ واقعی خود در بازار رسیده است.

    وی در پایان درباره آینده بازار میوه‌های پاییز تصریح کرد: با وجود افزایش تولید مرکبات نسبت به مدت مشابه سال قبل پیش بینی می‌شود که در ماه‌های آتی مشکلی در عرضه و قیمت در بازار به وجود نیاید.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *