×
×

نوسان ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/ نیازی به واردات مرغ نداریم

  • کد نوشته: 6539
  • ۲۷ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۳۰۰ تا ۸ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در […]

    نوسان ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/ نیازی به واردات مرغ نداریم
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۳۰۰ تا ۸ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

    به گفته وی،قیمت مرغ زنده نسبت به ۲ روز گذشته ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۳۰۰ تومان رشد داشته است.

    حجت قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که روند افزایش قیمت مرغ تا پایان هفته در بازار استمرار یابد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا پیش بینی می شود که قیمت مرغ در شب یلدا ۵ درصد افزایش یابد.

    وی از افزایش قیمت جوجه یکروزه طی چند روز اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه با افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی به ۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

    حجت درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: در روزهای باقی مانده تا پایان آذر بعید است که جوجه ریزی در واحدهای مرغداری افزایش یابد.

    این مقام مسئول ادامه داد: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته جهت تامین مرغ شب عید حداقل ۳۰ درصد تولید جوجه یکروزه افزایش می یابد که بدین ترتیب گرانی برای تامین مرغ گرم برای ایام پایانی سال نخواهیم داشت.

    به گفته وی، طبق روال همه ساله تقاضا برای جوجه ریزی از اوایل دی به منظور تامین مرغ شب عید افزایش می یابد که بنابر برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر رشد ۳۰ درصدی تولید جوجه بعید است که نوسان قیمتی در بازار رخ دهد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای کنترل قیمت جوجه در بازار بیان کرد: برای مدیریت بازار جوجه یکروزه قرار است که ۳۰ درصد جوجه تولیدی با نرخ مصوب از سوی تشکل های تولیدی با مدیریت اتحادیه سراسری عرضه شود که در صورت رعایت سهمیه بندی قبل از گران شدن نامتعارف قیمت، مرغداران همانند سال های اخیر مجبور به خرید جوجه با نرخ های بالا نیستند.

    به گفته وی، تولید مازاد ۳۰ درصدی جوجه یکروزه نسبت به سال های قبل نشان می دهد که کالا برای خرید در بازار وجود دارد و نیازی به مسابقه دادن برای خرید نیست.



    حجت با تاکید بر برنامه ریزی توزیع جوجه به منظور جلوگیری از گرانی کاذب قیمت در بازار بیان کرد: اگر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه طبق تفاهم صورت گرفته ۳۰ درصد جوجه تولیدی را در اختیار اتحادیه های سراسری قرار دهد و به وعده خود عمل کند، مرغداران با اطمینان خاطری بیشتری می توانند به تولید ادامه دهند چرا که خبری از افزایش کاذب قیمت در بازار نیست.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود آنکه طی ماه های قبل در واحدهای مرغداری به طور متوسط ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، هم اکنون این فرصت فراهم شده که پشتیبانی برای تامین ذخایر استراتژیک شب عید خود از مرغداران اقدام به خرید کند.

    واردات مرغ توجیه اقتصادی ندارد

    به گفته وی، با وجود برنامه ریزی صورت گرفته برای تامین نهاده های دامی از ابتدای سال، تولید جوجه یکروزه و جوجه ریزی ماهانه حداقل ۱۰۰ میلیون قطعه برای تولید مرغ، واردات مرغ توجیه اقتصادی ندارد چرا که چنین اقدامی منجر لطمه زدن به تولید داخل می شود.

    حجت در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی کماکان در آرامش به سر می برد، تصریح کرد: در حال حاضر بازار نهاده های دامی از لحاظ قیمت و حجم در آرامش به سر می برد چرا که با حضور جدی بخش خصوصی و پشتیبانی امور دام از ابتدای سال کمبودی در عرضه وجود ندارد که بتواند بر التهاب بازار دامن بزند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری:دام،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *