×
×

هندوانه ارزان شد؛ نرخ هر کیلو زرد آلو ۳۸ هزار تومان

  • کد نوشته: 8308
  • ۲۶ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت هندوانه در بازار گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان است. او از فراوانی میوه در میدان […]

    هندوانه ارزان شد؛ نرخ هر کیلو زرد آلو ۳۸ هزار تومان
  • مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت هندوانه در بازار گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان است.

    او از فراوانی میوه در میدان مرکزی خبر داد و افزود: این در حالی است که تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد.

    میوه جایگزینی مناسب برای صادرات نفت

    دارایی‌نژاد ادامه داد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه انبوه از ۱۵ خرداد به بعد انتظار می‌رود که بخشی از تولیدات به بازار‌های هدف صادر شود تا کشاورزان متضرر نشوند.

    رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به اینکه میوه جایگزین مناسبی برای صادرات نفت به شمار می‌رود، بیان کرد: در حال حاضر کشور‌های هندوستان، پاکستان، ترکمنستان، قرقیزستان، عراق و حتی روسیه خواهان محصولات ایرانی است که با حذف قوانین دست و پا گیر صادرات، ارز آوری مناسبی خواهیم داشت.

    او با اشاره به نرخ میوه‌های نوبرانه در میدان گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه سبز ۵ هزار تا ۱۵ هزار تومان، گیلاس تلخک ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان، زردآلو ۲۰ هزار تا ۳۸ هزار تومان، توت فرنگی ۹ هزار تا ۱۲ هزار تومان و توت فرنگی کرج ۲۰ هزار تومان است.

    نرخ میوه‌های نوبرانه در میدان مرکزی میوه و تره بار

    گوجه سبز۵ هزار تا ۱۵ هزار تومان
    گیلاس تلخک۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان
    زردآلو۲۰ هزار تا ۳۸ هزار تومان
    توت فرنگی۹ هزار تا ۱۲ هزار تومان
    توت فرنگی کرج۲۰ هزار تومان

    دارایی‌نژاد با انتقاد از این مسئله که قیمت لیموترش همچنان بالاست، بیان کرد: بنابر مصوبه ابلاغی به ۳۱ استان کشور هر کیلو لیموترش با نرخ ۱۵ هزار تومان در میدان مرکزی و ۱۸ هزار تومان در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود.

    این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه هر کیلو گوجه فرنگی نباید کمتر از یک هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود، تصریح کرد: این در حالی است که با بازگشایی کارخانه‌های رب سازی و تبدیل گوجه‌های تولیدی به رب، امکان صادرات بشکه‌های ۲۰۰ کیلویی رب به بازار‌های هدف فراهم می‌شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: صنایع غذایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *