×
×

پرورش ماهی در قفس شعاری بیش نیست

  • کد نوشته: 7500
  • ۷ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس شعاری بیش نیست، اظهار کرد: با وجود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور، امکان تولید گونه‌های مختلف و دارا بودن دانش […]

    پرورش ماهی در قفس شعاری بیش نیست
  • ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس شعاری بیش نیست، اظهار کرد: با وجود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور، امکان تولید گونه‌های مختلف و دارا بودن دانش فنی، اما در خصوص تجهیزات، تکنولوژی و ساخت تجهیزات مشکل داریم که همین امر موجب شده جایگاهی در خصوص پرورش ماهی در قفس نداشته باشیم.

    نقشه راه مناسبی برای توسعه پرورش ماهی وجود ندارد

    او افزود: چند سالی است که از دستگاه‌های مختلف همچون سازمان شیلات، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت تقاضا کردیم که به جای تبلیغ گسترده در خصوص پرورش ماهی در قفس، تکنولوژی ساخت تجهیزات در داخل را فراهم کنند که متأسفانه به سبب بحث شیرین واردات، ورود تجهیزات پرورش ماهی در قفس از نظر حسابداری صنعتی توجیه اقتصادی ندارد.

    قاسمی با اشاره به اینکه در بحث ساخت تجهیزات شیلات در داخل بسیار عقب هستیم، بیان کرد: تا زمانی که این نقصان در داخل برطرف نشود، تنها شعار ساخت پرورش ماهی در قفس را می‌دهیم.

    مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: علی رغم آنکه کشور‌های اسکاندیناوی تنها به اندازه ۲ استان ما مساحت دارند، اما ۲ میلیون تن از تولید آبزیان آن‌ها مربوط به پرورش ماهی در قفس است.

    مجموع تولید صید و پرورش آبزیان یک میلیون تن است

    او مجموع تولید صید و پرورش آبزیان در کشور را یک میلیون تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که کشور‌های اسکاندیناوی ۲ برابر کل تولید شیلات از پرورش ماهی در قفس تولید می‌کنند.

    قاسمی در پایان تصریح کرد: رفع مشکلات ساخت تجهیزات در داخل نیازمند حمایت دولت، سیستم بانکی و وجود یک استراتژی و نقشه راه مناسب برای توسعه پرورش ماهی در قفس است که متأسفانه چنین نقشه راهی در شیلات وجود ندارد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *