×
×

پشت درهای بسته برای نان تصمیم می‌گیرند/ متولی نان در کشور چه کسی است؟

  • کد نوشته: 2801
  • ۲۴ تیر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، قاسم زراعت‌کار امروز در جشنواره خوشه که با حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و رؤسای اتحادیه‌ها و کارخانجات صنایع آرد ونان در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: زنجیره تولید نان از کاشت تا برداشت و تولید نان بسیار حائز اهمیت است و خوشحالیم به خودکفایی گندم رسیده‌ایم، […]

  • به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، قاسم زراعت‌کار امروز در جشنواره خوشه که با حضور مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و رؤسای اتحادیه‌ها و کارخانجات صنایع آرد ونان در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: زنجیره تولید نان از کاشت تا برداشت و تولید نان بسیار حائز اهمیت است و خوشحالیم به خودکفایی گندم رسیده‌ایم، اما این انتقاد وجود دارد که چرا برای تعیین قیمت نان به ویژه لواش پشت درهای بسته تصمیم می‌گیرند و ۴ سال است قیمت نان لواش از ۲۱۰ تومان بالاتر نرفته است.

    وی تصریح کرد: ۹۳ درصد از نانوایان کشور با سیلی صورت‌شان را سرخ می‌کند و هر وقت مشکلی به وجود می‌آید، صنف را درگیر می‌کنند، اما در تصمیم‌گیری‌ها بخش خصوصی نقشی ندارد و نانوایان با این وضعیت نمی‌توانند ادامه دهند.

    رئیس اتحادیه نانوایان از ارائه مجوز بی‌رویه برای تاسیس نانوایی انتقاد کرد و گفت: به راحتی سامانه را باز کرده‌اند و هر فرد بی‌تجربه‌ای می‌تواند یک نانوایی تاسیس کند و اکنون ۹۰ هزار نانوایی سنتی در کشور داریم که ۳۰ هزار مورد آن اضافی است.

    زراعت‌کار با انتقاد از عملکرد متولیان حوزه نان گفت: آقایان خیلی جالب شعار می‌دهند، اما در عمل خبری نیست و معلوم نیست متولی نان در کشور چه کسی است. چرا که وقتی به وزیر جهاد کشاورزی نامه می‌نویسیم می‌گویند به ما مربوط نیست و وقتی همین نامه را به وزیر صنعت می‌نویسیم، آنها هم می‌گویند به ما مربوط نیست، پس مشکلات نان به چه کسی مربوط است؟

    وی در مورد برگزاری جشنواره‌هایاین چنینی گفت: جشنواره برگزار نمی‌کنیم که فقط برای خبرهای خوب دست بزنیم، بلکه باید دو جانبه حرف‌ها گفته شود تا کاری پیش برود اگر یک میلیون نفر کارگر نانوا و کشاورز در صنف نانوایی فعال هستند و زحمت می‌کشند، آیا نباید برای این افراد و حل مشکلات آنها وقت بگذاریم؟

    به گزارش خبرنگار فارس همه این سخنان در حالی است که طی ۴ سال اخیر قیمت نان تغییری نداشته و در کنار آن در مورد کیفیت تولید آرد و نحوه فرآوری نانوایی‌ها حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد که نمونه آن استفاده از جوش شیرین و جوهر قند برای تسریع در عمل آوری خمیر و ظاهر نان است.

    خبرگزاری فارس

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *