×
×

چین ۱۸ گونه حیوانی مناسب برای پرورش در شرایط کرونایی اعلام کرد

  • کد نوشته: 7643
  • ۲۳ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ABS نیوز، دولت چین به تازگی فهرستی از دام‌هایی را که کشاورزان و دامداران در شرایط شیوع کرونا می‌توانند پرورش دهند را اعلام کرد. از نظر دولت چین، پرورش این حیوانات در این شرایط خاص می‌تواند مقرون به صرفه باشد و تولیدات زیادی را داشته […]

    چین ۱۸ گونه حیوانی مناسب برای پرورش در شرایط کرونایی اعلام کرد
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ABS نیوز، دولت چین به تازگی فهرستی از دام‌هایی را که کشاورزان و دامداران در شرایط شیوع کرونا می‌توانند پرورش دهند را اعلام کرد.

    از نظر دولت چین، پرورش این حیوانات در این شرایط خاص می‌تواند مقرون به صرفه باشد و تولیدات زیادی را داشته باشد. این فهرست که توسط وزارت کشاورزی کشور چین منتشر شد در دسترس عموم قرار دارد. در این لیست ۱۸ گونه سنتی از حیواناتی نظیر خوک، گاو، مرغ، گوسفند، بز و دیگر حیوانات دیده می‌شود. 

    ظاهراً کشور چین گونه‌های مقاوم از این گونه حیوانات و سازگار با شرایط محیطی و احتمالاً مقاوم به بیمار است را معرفی کرده تا بازدهی و عملکرد آن برای کشاورزان و دامداران بیشتر باشد. همچنین در این گونه‌های معرفی شده برخی برای استفاده از پشم و برخی برای گوشت و شیر در نظر گرفته شده است. 

    بر اساس این گزارش، بیماری‌هایی مانند ابولا، سارس، آنفولانزای پرندگان و همچنین کووید ۱۹ ابتدا از حیوان به انسان منتقل شده‌اند. بنابراین هر گونه مقاوم‌سازی این حیوانات و جلوگیری از بروز بیماری در آنها می‌تواند مانعی در برابر انتقال این قبیل بیماری‌ها به انسان باشد. 

    در ماه فوریه کشور چین قانونی را وضع کرد که به موجب آن تجارت و نیز مصرف حیوانات وحشی ممنوع اعلام شد.

    یکی از وظایف محققان و پژوهشگران اصلاح نژادهای مقاوم به شرایط محیطی و بیماری‌ها است. 

    بر اساس اعلام فائو، طی ۴۰ سال آینده ۹۰ درصد امنیت غذایی جهان وابسته به کار تحقیق و پژوهش خواهد بود. 

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *