×
×

کاهش خرید زعفران در سال نو میلادی/ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است

  • کد نوشته: 6862
  • ۲۶ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت هر کیلو زعفران دسته‌ای ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران نگین ۹ میلیون تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های اخیر […]

    کاهش خرید زعفران در سال نو میلادی/ حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت هر کیلو زعفران دسته‌ای ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران نگین ۹ میلیون تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به هفته‌های اخیر از ثبات نسبی در بازار برخوردار است.

    او افزود: با توجه به تعطیلی سال نو میلادی بازار زعفران در رکود به سر می‌برد که انتظار می‌رود در روز‌های آتی رونق مجدد، به این بازار بازگردد.



    حسینی با اشاره به اینکه به اندازه مصرف کل دنیا در کشور زعفران تولید می‌شود، افزود: آمار گمرک مشخص می‌کند که ایران به کدام کشور‌ها بیشترین زعفران را صادر می‌کند و بر اساس آن مسئولان ذیربط باید سیاست‌گذاری و استراتژی مناسبی را برای آینده تعیین کنند تا ارزش‌افزوده بیشتری نصیب کشور شود.

    عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: اگر مدیران و سیاست‌گذاران تصمیماتی درست و عادلانه اتخاذ کنند، به طوری که با رفع معضلات پیش روی صادرات، صادرکنندگان بتوانند بازاریابی مناسبی برای ورود به بازار‌های جدید داشته باشند، بدون تردید دیگر شاهد معضلات فعلی نخواهیم بود.

    رشد صادرات زعفران منوط به اتخاذ استراتژی و تصمیمات سیاست‌گذاران است

    او با اشاره به اینکه آمار دقیق از صادرات زعفران در دسترس نیست، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که تا پایان دی ماه، گمرک قرار است آمار جدید صادرات را اعلام کند و همواره انتطار می‌رود با اتخاذ تصمیم دولت مبنی بر روان‌سازی صادرات و بازگشت تعهدات ارزی شاهد رونق صادرات زعفران طی ماه‌های آتی باشیم.

    به گفته او با بهبود شرایط بازار صادرات در سال آینده میلادی، می‌توان امید داشت که دولت با فعالان صنعت تعامل بیشتری داشته باشد، ضمن آنکه مسئولان دولتی علاوه بر تغییر سیاست ارزی خود باید به دنبال افزایش کیفیت و خدمات به طور همزمان باشند.

    حسینی با اشاره به دلایل قاچاق زعفران به بازار‌های هدف گفت: با وجود مشکلات متعدد در صادرات رسمی و شفاف، طبیعی است که قاچاق زعفران به بازار‌های جهانی رونق می‌گیرد، چرا که صادرکنندگان واقعی به سبب نبود صرفه اقتصادی تمایلی به صادرات ندارند و در مقابل قاچاقچیان جای آن‌ها را در بازار‌های هدف می‌گیرند.

    این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید، تا قبل از پایان فصل برداشت تولید زعفران در سال ۹۸ را ۵۰۰ تن برآورد کرده بود، اما هم‌اکنون به سبب یخ‌ زدگی و وقوع سرما تولید را ۴۳۰ تن اعلام کرده است.

    عضو شورای ملی زعفران در پایان با اشاره به اینکه وقوع سرما و یخ زدگی مزارع زعفران مدت زمان برداشت در بسیاری از مناطق را طولانی کرد، تصریح کرد: اگر چه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید معتقدند که وقوع سرما و یخ زدگی منجر به کاهش تولید محصول شده است، اما تشکل‌های تولیدی بر این باورند که وقوع سرما تنها کاهش کیفیت زعفران را به همراه داشته و در میزان تولید تأثیر چندانی نداشته است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری:کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *