×
×

کاهش سریع چربی شکمی با مصرف نصف فنجان از این غذا

  • کد نوشته: 478370
  • ۲۷ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، کاهش مصرف شکر تا حدود یک قوطی نوشابه و افزودن روزانه نصف فنجان غذاهای غنی از فیبر، چربی شکمی و خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. نتایج تحقیقی نشان داده است که کاهش مصرف حدود ۴۷ گرم قند در روز […]

    کاهش سریع چربی شکمی با مصرف نصف فنجان از این غذا
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، کاهش مصرف شکر تا حدود یک قوطی نوشابه و افزودن روزانه نصف فنجان غذاهای غنی از فیبر، چربی شکمی و خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

    نتایج تحقیقی نشان داده است که کاهش مصرف حدود ۴۷ گرم قند در روز (معادل یک قوطی نوشابه)  ترشح انسولین را به طور متوسط ‌۳۳ درصد کاهش می‌دهد و افزایش مصرف فیبر به میزان ۵گرم در روز منجر به کاهش ۱۰ درصدی چربی شکم می‌شود.

    چربی احشایی، نوعی چربی بدن است که در ناحیه شکم و اندام‌های داخلی ذخیره می‌شود. این نوع چربی باعث چاقی شکمی می‌شود همچنین با مشکلات سلامتی متعدد مانند دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان همراه است.

    دکتر امیلی ونتورا و همکاران وی یک مطالعه ۱۶ هفته‌ای بر روی نوجوانان لاتین تبار دارای اضافه وزن که بین ۱۲ تا ۱۹ سال داشتند انجام دادند.

    آنان آزمایش کردند که آیا افزایش مصرف فیبر و کاهش مصرف قند بر عوامل خطر دیابت نوع ۲ تاثیر دارد یا خیر.

    محققان دریافتند، کاهش چربی احشایی نشان‌دهنده کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ است، با توجه به اینکه نشان داده شده است که این نوع چربی نسبت به چربی کل بدن با حساسیت به انسولین ارتباط منفی دارد.

    در این تحقیق، افرادی که مصرف فیبر را افزایش دادند، در مقایسه با افرادی که دریافت فیبر را کاهش دادند، کاهش قابل‌توجهی در شاخص توده بدنی (منفی ۲ درصد در مقابل ۲ درصد) و بافت چربی احشایی (منفی۱۰ درصد در مقابل بدون تغییر) داشتند.

    اضافه وزن یا چاقی از مسائل جدی است که بزرگسالان و کودکان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    محققان اظهار کردند: نتایج ما نشان می‌دهد، ممکن است برای دستیابی به اصلاحات در مصرف قند و فیبر، مداخلات فشرده لازم نباشد. بر این اساس، راهنمایی‌های تغذیه‌ای ارائه شده در مراقبت‌های اولیه یا محیط اجتماعی ممکن است برای ترویج تغییرات پیشنهادی رژیم غذایی در برخی افراد کافی باشد.

    علاوه بر این، سیاست‌هایی که کاهش مصرف شکر و افزایش مصرف فیبر را ترویج می‌کنند، می‌توانند استراتژی‌های بهداشت عمومی موثری برای پیشگیری از دیابت نوع ۲ در این جمعیت پرخطر باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *