×
×

کاهش ۵۰ درصدی نرخ پیاز در بازار/ آمار دقیقی از خسارت سرمازدگی نداریم

  • کد نوشته: 4827
  • ۲۳ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو پیاز با کاهش بیش از ۵۰ درصد با نرخ ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی […]

  • حسن صابری، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو پیاز با کاهش بیش از ۵۰ درصد با نرخ ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

    وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید بعید است که قیمت پیاز با کاهش مجدد در بازار روبرو شود چرا که هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو پیاز ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    صابری با اشاره به اینکه مشکلی در تأمین هندوانه ماه رمضان نداریم، گفت: با توجه به آنکه سیل اخیر خسارتی به تولید هندوانه وارد نکرده است، از این رو کمبودی در عرضه نداریم.

    رئیس اتحادیه بارفروشان نرخ هر کیلو هندوانه در میدان مرکزی میوه و تره بار را یک هزار تا ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این محصول با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

    وی ادامه داد: با توجه به فراوانی عرضه بخشی از هندوانه تولیدی به بازار‌های هدف صادر می‌شود که این امر از زیان کشاورزان جلوگیری کرده است چرا که سال گذشته بخشی از هندوانه تولیدی به عنوان خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

    صابری با اشاره به اینکه برداشت سردرختی‌ها به تعویق افتاده است، بیان کرد: با توجه به سرمای اخیر، میوه‌های سردرختی با تاخیر برداشت خواهد شد.

    به گفته این مقام مسئول، اگرچه براساس شنیده‌ها سرمای اخیر به بخشی از سردختی‌ها آسیب زده است، اما برآورد دقیقی از میزان خسارت نداریم.

    وی در ادامه افزود: اگرچه بررسی‌ها و براورد‌های اولیه نشان می‌دهد که میزان خسارت سرمازدگی به سردرختی ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قابل مقایسه نیست، اما میزان دقیق خسارت در هفته‌های آتی اعلام خواهد شد.

    رئیس اتحادیه بارفروشان در پایان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به عرضه مناسب پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار میوه و صیفی اتفاق نیفتد.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *