×
×

کاهش ۵ دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی

  • کد نوشته: 7968
  • ۱۲ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت گندم، به شدت افت داشت اما قیمت دانه‌های روغنی، با افزایش همراه بود، قیمت برنج و شکر نیز با رشد اندک مواجه شدند. بر اساس این گزارش امروز در بازارهای جهانی هر بوشل گندم، ۵دلار کاهش یافت و به قیمت ۵۱۱.۵ دلار معامله […]

    کاهش ۵ دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی
  • به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت گندم، به شدت افت داشت اما قیمت دانه‌های روغنی، با افزایش همراه بود، قیمت برنج و شکر نیز با رشد اندک مواجه شدند.

    بر اساس این گزارش امروز در بازارهای جهانی هر بوشل گندم، ۵دلار کاهش یافت و به قیمت ۵۱۱.۵ دلار معامله شد.

    قیمت سویا رشد ۳ دلاری داشت و هر بوشل به قیمت ۸۴۰ دلار به فروش رفت.

    قیمت سویای خوراکی و سویای روغنی هم افزایش‌هایی به ترتیب ۸۰ سنت و ۱۸ سنت داشتند، گیاه روغنی کانولا هم ۵۰ سنت با افزایش همراه شد.

    همچنین در بازارهای جهانی، قیمت شکر رشد ۳۱ سنتی داشت و محصول پنبه و قهوه نیز افزایش‌هایی به ترتیب ۲۵ سنت و ۱۰ سنت را تجربه کرده است.

    به گزارش فارس، ایران بیش از ۹۰ درصد در تامین دانه‌های روغنی وابسته است، افزایش قیمت در بازارهای جهانی در نوسان قیمت داخل نیز تاثیر دارد. اگرچه دولت با پرداخت یارانه و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان سعی در کنترل قیمت داخلی دارد، اما به هر حال ارز ملی است که از کشور خارج می شود.

    در مورد گندم نیز ایران به رغم اینکه در چند سال گذشته خودکفا بود اما سال گذشته مجبور به ۲.۵ میلیون تن واردات شد.

    امسال به لطف بارندگی‌های مناسب وزارت جهاد پیش‌بینی کرده که ۱۴ میلیون تن گندم برداشت شود که اگر پیش‌بینی‌ها درست از آب درآید نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *