×
×

کشاورزان برای استفاده از آبیاری نوین به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

  • کد نوشته: 475820
  • ۲۴ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، تورج نوروزی در گفتگو با صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به اینکه توسعه سامانه‌های آبیاری نوین از اهداف این سازمان است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی است. نوروزی افزود: دولت ۸۵ […]

    کشاورزان برای استفاده از آبیاری نوین به جهاد کشاورزی مراجعه کنند
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، تورج نوروزی در گفتگو با صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به اینکه توسعه سامانه‌های آبیاری نوین از اهداف این سازمان است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی است.

    نوروزی افزود: دولت ۸۵ درصد هزینه‌های آبیاری‌های نوین به صورت بلاعوض توسط دولت را پرداخت می‌کند و کشاورزان نیز فقط ۱۵ درصد هزینه‌ها را تقبل و پرداخت می‌کنند.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: کشاورزان می‌توانند جهت استفاده از این سیستم‌های آبیاری نوین به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

    نوروزی همچنین گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری پتانسیل ۴۰ درصد کاهش در مصرف آب آبیاری را دارد و اگر بهره‌بردار به درستی از ظرفیت سامانه‌ها استفاده کند دستیابی به این عدد به راحتی امکان‌پذیر است.

    وی به مزایای طرح سامانه‌های نوین آبیاری اشاره کرد و افزود: کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف آب، افزایش عملکرد، افزایش بهره‌وری و افزایش اشتغالزایی از مزایای طرح اجرای سیستم‌های آبیاری در اراضی کشاورزی است.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: ارتقا کیفی سامانه‌ها در کنار توسعه کمی، توسعه روش‌هایی با راندمان بالا، آموزش و نظارت بر نگهداری و بهره‌برداری سامانه‌ها جز رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *