×
×

کمبودی در عرضه دام وجود ندارد/قیمت گوشت قرمز با شیب کندی روبه کاهش است

  • کد نوشته: 5765
  • ۹ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و شرایط مساعد تولید، کمبودی در عرضه دام وجود ندارد به طوریکه هر کیلو دام با نرخ ۴۰ […]

    کمبودی در عرضه دام وجود ندارد/قیمت گوشت قرمز با شیب کندی روبه کاهش است
  • کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و شرایط مساعد تولید، کمبودی در عرضه دام وجود ندارد به طوریکه هر کیلو دام با نرخ ۴۰ هزارتومان خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

    وی افزود: با توجه به افزایش عرضه دام از قبل پیش بینی کرده بودیم که قیمت گوشت ثابت بماند یا به تدریج کاهش یابد.

    قندالی نرخ کنونی هر کیلو شقه گوسفندی را ۸۵ تا ۸۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در ۴ ماه گذشته هر کیلو شقه با نرخ ۹۵ تا ۹۶ هزارتومان خرید و فروش می‌شد.

    رئیس سازمان امور عشایر کاهش ۲۰ هزارتومانی قیمت گوشت را تکذیب کرد و افزود: با توجه به آنکه قیمت تمام شده هر کیلو گوشت برای دامدار ۷۵ تا ۷۸ هزارتومان عرضه می‌شود، بنابراین تنها ۱۰ هزار تومان حباب قیمت داریم که امیدواریم در پی شرایط مساعد تولید به تعادل برسیم.

    وی ادامه داد: بنده معتقدم که قیمت گوشت و دام زنده به حدی برسد که مصرف کننده مواد پروتئینی و تولیدکننده متضرر نشود چرا که با استمرار زیان تولیدکننده، تولید در معرض خطر قرار می‌گیرد.

    وی قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بازار را پیش بینی کرد و افزود: قیمت در همین حد می‌ماند یا به احتمال قوی با شیب کندی کاهش می‌یابد.

    قندالی با بیان اینکه اظهار نظر خاصی را راجع به صادرات دام ندارم، افزود: مسئولان تنظیم بازار باید تصمیمات لازم در این زمینه را اتخاذ کنند، اما به طور کلی در بحث صادرات گوسفند ایرانی به کشور‌های اطراف به سبب ازدیادنسبی تقاضا مزیت داریم. حال اینکه چه تعداد صادر شود یا معادل آن واردات انجام شود بر عهده دستگاه‌های مربوط است.

    رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به اینکه انباشت دام در واحد‌های دامداری صحت ندارد، بیان کرد: محدودیت‌های انتقال دام از یک استان به استان دیگر، تراکم دام در برخی استان‌ها را به همراه داشته است، از این رو کنترل جابه جایی دام و قاچاق از مرز‌های کشور موجب شده تا برخی افراد اظهاراتی مبنی بر انباشت دام را مطرح کنند.

    قندالی قیمت دام در ایام اربعین را پیش بینی کرد و افزود: میزان تقاضا برای خرید دام زنده در ایام اربعین همانند عید قربان و ایام‌ تاسوعا و عاشورا نیست، ضمن آنکه به سبب میزان کافی دام در میادین احتمال نوسان قیمت با شیب کند روبه پایین‌است و وضعیت عرضه دام در آینده بهتر خواهد شد.

    رئیس سازمان امور عشایر کشور در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات، تمامی انبار‌ها پر از نهاده است و مشکلی در تامین نهاده دام سبک وجود ندارد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *