×
×

کمبودی در عرضه قزل آلا برای شب یلدا وجود ندارد/ نرخ هر کیلو قزل آلا ۲۸هزار تومان

  • کد نوشته: 3741
  • ۱۱ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره آخرین وضعیت بازار قزل آلا اظهار کرد: با توجه‌ به صادرات اکثر ماهیان دریایی و بی رغبتی افراد به مصرف ماهیان گرم آبی، تقاضا به سمت و سوی خرید قزل آلا گرایش پیدا کرده […]

  • آرش نبی زاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان سردآبی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره آخرین وضعیت بازار قزل آلا اظهار کرد: با توجه‌ به صادرات اکثر ماهیان دریایی و بی رغبتی افراد به مصرف ماهیان گرم آبی، تقاضا به سمت و سوی خرید قزل آلا گرایش پیدا کرده است.

    وی تقاضای کاذب در بازار قزل آلا را یکی از عوامل کمبود عرضه و افزایش قیمت اعلام کرد و گفت: عدم اختصاص ارز یارانه ای به واردات و نبود جایگزین مناسب موجب شده تا قیمت قزل آلا با نوساناتی در بازار روبرو شود.

    نبی زاده نرخ هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی ۲۳ تا ۲۴ هزار و خرده فروشی ۲۸ هزار تومان اعلام‌کرد و افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا در شب یلدا برای خرید ماهی و نقش پررنگ دلالان و عوامل واسطه پیش بینی می شود که قیمت قزل آلا در عمده فروشی به ۲۸ هزار تومان برسد.

    مدیرعامل اتحادیه سردآبی درباره آخرین وضعیت تولید قزل آلا بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی پیش بینی می شود که اگر مشکل خاصی در واردات تخم‌چشم‌زده‌پیش نیاید، تولید به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزارتن برسد.

    وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه قزل آلا وجود ندارد، تصریح کرد: البته با ازدیاد تقاضا در شب یلدا پیش بینی می شود که قیمت قزل آلا با نوساناتی در بازار روبرو شود.

    نبی زاده در پایان برنامه صادرات قزل آلا برای سال جاری را بالای ۱۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: این درحالی است که به دلیل مشکل جابه جایی ارز، بسیاری از تولیدکنندگان تمایلی به صادرات ندارند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *