×
×

کودک به چه مقدار پروتئین نیاز دارد

  • کد نوشته: 477965
  • ۱۷ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا،پروتئین‌ها مهم‌ترین اجزای سازنده بدن ما را تشکیل می‌دهد. پروتئین جزو اصلی ماهیچه‌هاست. ماهیچه جایی است که بیشتر پروتئین‌های بدن در آن یافت می‌شود. البته پروتئین‌ها در سراسر بدن وجود دارد و ساختار آنزیم‌ها و هورمون‌های مهم را تشکیل می‌دهد. به گزارش هلث‌نیوز، […]

    کودک به چه مقدار پروتئین نیاز دارد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا،پروتئین‌ها مهم‌ترین اجزای سازنده بدن ما را تشکیل می‌دهد. پروتئین جزو اصلی ماهیچه‌هاست. ماهیچه جایی است که بیشتر پروتئین‌های بدن در آن یافت می‌شود. البته پروتئین‌ها در سراسر بدن وجود دارد و ساختار آنزیم‌ها و هورمون‌های مهم را تشکیل می‌دهد.

    به گزارش هلث‌نیوز، برای بافت همبند که پوست و استخوان‌ها را تقویت می‌کند، مورد نیاز است. همچنین این ماده به تشکیل اجزای خون کمک می‌کند.

    به طور خلاصه پروتئین‌ها برای بسیاری از جنبه‌های عملکرد بدن ما مورد نیاز است و مهم است اطمینان حاصل کنیم که کودک‌مان مقدار بهینه‌ای از آن را برای اطمینان از تامین منظم اسیدهای آمینه ضروری دریافت می‌کند.

    فرزند من چه میزان پروتئین نیاز دارد؟

    توصیه کلی این است که کودک ۱۰ تا ۱۵ درصد کالری دریافتی روزانه خود را از پروتئین‌ها، ۲۰ تا ۳۰ درصد را از چربی و بقیه را از کربوهیدرات‌ها دریافت کند. به طور کلی کودکی که یک رژیم‌ غذایی متعادل شامل غلات کامل، منابع پروتئین بهینه، میوه‌ها، سبزی‌ها، چربی‌ها و روغن‌های سالم دارد، باید مقدار پروتئین توصیه شده روزانه خود را دریافت تا رشد مطلوب خود را حفظ کند.

    مشکل پروتئین کمتر از حد مطلوب در کودکانی ایجاد می‌شود که دسترسی ضعیف به رژیم‌ غذایی مغذی دارد یا مشکلاتی مانند آلرژی غذایی، مشکلات بلع، مشکلات قلبی، ریوی یا بیماری کلیوی و اختلالاتی که باعث سوء جذب می‌شود را داشته باشد.

    چه زمانی والدین باید در مورد مصرف پروتئین نگران باشند؟

    کودکان با دریافت کالری و پروتئین کمتر از حد مطلوب ممکن است رشد کمتر از حد ایده‌آل، انرژی و فعالیت‌ بدنی کمتری داشته باشند. محدودیت شدید پروتئین و کالری ممکن است با سوءتغذیه شدید و توقف رشد ظاهر شود.

    اگر در مورد دریافت پروتئین کودک خود نگران هستید با پزشک اطفال صحبت و وضعیت کودک خود را ارزیابی کنید. پزشک شرح‌ حال مفصلی از جمله تغذیه را تهیه می‌کند، معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و ممکن است آزمایشاتی از جمله آزمایش خون و ادرار را در صورت لزوم برای کمک به ارزیابی وضعیت تغذیه کودک تجویز کند.

    البته باید خطرات مصرف بیش از حد پروتئین را نیز در نظر داشت زیرا به طور کلی تغذیه کمتر از حد مطلوب چیزی است که بیشتر مورد توجه والدین قرار می‌گیرد.

    با این‌ حال در ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه‌یافته یک مشکل آشکار مصرف بیش از حد پروتئین در رژیم‌ غذایی کودکان وجود دارد. در واقع مصرف بیش از حد پروتئین می‌تواند در بدن به چربی تبدیل شده و باعث افزایش وزن شود.

    علاوه بر این کودک ممکن است در معرض خطر سنگ کلیه و نقرس قرار گیرد. پس باید از مصرف خودسرانه محصولات بدون نسخه که منجر به افزایش دریافت پروتئین در کودک می‌شود، اجتناب کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *