×
×

کیفیت لبنیات پاستوریزه قابل قیاس با سنتی نیست/ ارگانیک بودن لبنیات سنتی واقعیت ندارد

  • کد نوشته: 2564
  • ۲۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • پیام محبی رئیس جامعه دامپزشکان ایران ، با اشاره به نگرانی های مردم در استفاده از لبنیات سنتی و شیوع تب مالت اظهار کرد: نگرانی مردم در زمینه استفاده از تغذیه سالم به معنای اهمیت مردم به سلامتشان است که با ارج نهادن به کار سازمان هایی که امرنظارت و کنترل بر بازار را عهده […]

  • پیام محبی رئیس جامعه دامپزشکان ایران ، با اشاره به نگرانی های مردم در استفاده از لبنیات سنتی و شیوع تب مالت اظهار کرد: نگرانی مردم در زمینه استفاده از تغذیه سالم به معنای اهمیت مردم به سلامتشان است که با ارج نهادن به کار سازمان هایی که امرنظارت و کنترل بر بازار را عهده دارند، می توان این نگرانی را به حداقل رساند.

    به گفته وی نظارت بر محصولات دامی و فرآورده های لبنی به ترتیب برعهده سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت است اگر افراد محصولات مورد نیاز خود را با لوگوی این دو سازمان خریداری کنند، باید راجع به سلامت محصول کمترین نگرانی را داشته باشند.

    محبی با اشاره به سردرگمی افراد بر استفاده از لبنیات سنتی بیان کرد: با توجه به آنکه نظارت دقیقی بر لبنیات سنتی وجود ندارد وسودجویان زیادی در این بازار رفت و آمد دارند ،انتظار می رود که از عرضه این محصولات جلوگیری شود چرا که این محصولات بدون هیچ استاندارد و مدرکی در بازار توزیع می شوند و همواره برخی افراد تصوراتی مبنی بر ارگانیک بودن آنها دارند در حالیکه این امر واقعیت ندارد.

    رئیس جامعه دامپزشکان ادامه داد: در برخی مواقع لبنیات سنتی عرضه شده به افراد بهداشتی نیست،متاسفانه برخی سودجویان ارگانیک بودن آن را ابراز می کنند در حالیکه این امر وجود خارجی ندارد و افراد باید نسبت به این مسئله آگاه باشند.

    وی با انتقاد از مصرف لبنیات بدون شناسنامه افزود: با توجه به آنکه روی لبنیات پاستوریزه اطلاعات مربوط به زمان، شرایط و تاریخ تولید و مصرف درج شده وقطعا از کیفیت بالاتری نسبت به لبنیاتی که در یک کیسه نایلونی فاقد شناسنامه و تاریخ مصرف توزیع می شوند برخوردارند،انتظار می رود که افراد از مصرف لبنیات سنتی اجتناب کنند.

    محبی در پاسخ به این سوال که فروشندگان لبنیات سنتی معتقدند که تخلف در لبنیات پاستوریزه وجود دارد، بیان کرد: اگرچه تخلف در همه جا ممکن است وجود داشته باشد اما به اعتقاد بنده در لبنیات صنعتی به سبب برند و شناسنامه محصول کمتر است چرا که به سهولت متخلفان شناسایی می شوند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه شیرهای برگشتی کارخانه ها در لبنیات سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: کارخانه های لبنی سعی می کنند شیری با کیفیت بالا خریداری کنند که البته این موضوع در برندهای مختلف بسته به قیمت محصول و ارزشی که صاحبان صنایع برای برند خود قائل هستند، متفاوت است، اما به هر حال متخلفان در همه جا حضور دارند و تنها افراد باید جانب احتیاط را به خرج بدهند.

    وی با اشاره به اینکه تولید لبنیات ارگانیک صحت ندارد، گفت: اطلاق کلمه سنتی بارزترین تخلف و خود محل اشکال است چرا که لبنیات سنتی از ریشه و تاریخ می آید و به عبارتی وانمود می کند چیزی را که وجود خارجی ندارد.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *