×
×

۱.۵ میلیون تن گندم به نرخ تضمینی خریداری شد/ پرداخت ۷۱۹ میلیارد تومان به گندمکاران

  • کد نوشته: 2548
  • ۲۹ اردیبهشت ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • حسن حنان، در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت:‌ تا به امروز یک میلیون و ۵۲۳ هزار تن گندم تحویل مراکز بازرگانی دولتی شده که از این میزان یک میلیون و ۳۴۸ هزار تن در سامانه خرید ثبت شده است که ارزش میزان گندم ثبت‌شده ۱۷۸۸ میلیارد تومان است که از این […]

  • حسن حنان، در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت:‌ تا به امروز یک میلیون و ۵۲۳ هزار تن گندم تحویل مراکز بازرگانی دولتی شده که از این میزان یک میلیون و ۳۴۸ هزار تن در سامانه خرید ثبت شده است که ارزش میزان گندم ثبت‌شده ۱۷۸۸ میلیارد تومان است که از این رقم چیزی حدود ۷۱۹ میلیارد تومان یعنی نصف گندم خریداری و ثبت‌شده از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده است.

    وی بیشترین حجم گندم خریداری‌شده را در استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در ۱۴ استان تاکنون خرید تضمینی گندم انجام شده که بیشترین آن مربوط به استان خوزستان با یک میلیون و ۵۰ هزار تن بوده است.

    معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: همچنین ۷۶ هزار و ۲۰۰ تن دانه کلزا تا امروز تحویل مراکز ما شده که از این میزان ۷۰ هزار و ۶۳۴ تن آن در سامانه ثبت شده است که ارزش آن رقمی حدود ۱۹۴ میلیارد تومان است که تا الان ۶۸.۵ میلیارد تومان آن به کلزاکاران پرداخت شده است.

    حنان در مورد پرداخت باقی مطالبات هم گفت:‌تا دو ماه آینده مطالبات به روز خواهد شد.

    وی همچنین در مورد تنظیم و توزیع اقلام اساسی برای ماه مبارک رمضان هم گفت: هم‌اکنون ۳۰ هزار تن برنج از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در چرخه توزیع است که تا امروز ۲۰ درصد آن به فروش رسیده است.

    این مسئول در شرکت بازرگانی دولتی همچنین از توزیع ۲۰ هزار تن روغن و ۲۰ هزار تن شکر هم خبر داد و گفت: شکر و روغن را مستقیم وارد بازار نمی‌کنیم، بلکه مواد خام را به چند برند مشخص و کارخانجات می‌دهیم، تا آن را فرآوری و بسته‌بندی کرده و ۱۰ تا ۱۵ درصد، زیر قیمت به خریدار نهایی عرضه کنند.

    به گفته حنان همچنین طبق رایزنی‌هایی که با اصناف داشته‌ایم قرار است جشنواره‌هایی در ماه مبارک رمضان برگزار شود و اقلامی مانند خرما و زولبیا یا امثالهم با تخفیف ویژه و زیر قیمت بازار عرضه شود.
    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *